2688 قرآن آموز در آزمون پایانی ترم اول بیت الاحزان که به صورت حضوری و مجازی در 100 شعبه مؤسسه برگزار شد شرکت کردند./ 107 نفر آزمون حفظ کل قرآن کریم دادند.

خدیجه شاهسونی معاون آموزش خواهران مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، از شرکت ۲۶۸۸ نفر در آزمون پایانی ترم اول آموزشی شعب مؤسسه بیت الاحزان خبر داد.

وی با بیان این که مرحله کتبی این آزمون پنجشنبه گذشته به صورت حضوری و مجازی برگزار شد گفت: شرکت کنندگان از ۱۰۰ شعبه مؤسسه در ۳۵ شهرستان و ۱۰ استان کشور بودند که در مجموع ۲۶۸۸ نفر جهت حضور در این آزمون در شعب مؤسسه نام نویسی کردند.

شاهسونی با بیان این که تعداد ۱۶۴۳ نفر از شرکت کنندگان در قالب سومین دوره طرح ایلاف در آزمون شرکت کردند گفت: از این تعداد، رشته حفظ جزء ۳۰ با ۴۹۶ نفر شرکت کننده، جزء یک با ۳۳۱ نفر، اجزاء ۱تا ۶ با ۲۱۵ نفر و اجزاء ۱ تا ۳ با ۲۱۰ نفر شرکت کننده پر استقبال ترین رشته‌های طرح ایلاف بودند.

معاون آموزش خواهران بیت الاحزان تعداد رشته‌های آزمون را ۳۰ رشته عنوان کرد و گفت: ۱۶ رشته مربوط به سطوح مختلف حفظ قرآن کریم بود و رشته‌های مفاهیم در ۸ سطح، تجوید در سه سطح، روخوانی در دو سطح و تدبر هم در یک سطح از دیگر رشته‌های این آزمون بودند.

۱۰۷ نفر در آزمون حفظ کل شرکت کردند

وی در ادامه آماری جغرافیایی از شرکت‌کنندگان ارائه کرد و افزود: قرآن آموزان استان فارس که اکثر شعب مؤسسه در این استان قرار دارد با ۲۲۱۲ ثبت نام کننده، بیشترین استقبال را در این آزمون داشتند و پس از آن استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۲۷۶ و ۶۱ شرکت کننده در رده‌های بعدی قرار گرفتند. از لحاظ شهرستانی نیز، شهرستان‌های فسا، کازرون و استهبان به ترتیب با ۲۸۵، ۲۴۷ و ۲۴۰ شرکت کننده بیشترین استقبال را داشتند. اما چنانچه بخواهیم شعب برتر را مشخص کنیم، شعب قلعه گنج ، کازرون و شعبه یک فسا به ترتیب با ۱۳۵، ۱۲۷ و ۱۲۶ شرکت کننده، بیشترین تعداد ثبت نام کننده را از آن خود کردند.

شاهسونی با بیان این که در مجموع شعب تعداد ۱۰۷ نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم در آزمون کتبی شرکت کردند گفت: آزمون شفاهی حفظ نیز آغاز شده است و تا دوم مهر ماه ادامه خواهد داشت و در صورت کسب حد نصاب قبولی در هر دو آزمون کتبی و شفاهی مدارک الکترونیکی حفظ کل از سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات بیت الاحزان جهت این حفاظ صادر می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات