خیز بیت الاحزان در برپایی قیام قرآنی:
مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری این اداره کل با مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: بنا بر گام نخست این تفاهم‌نامه در سال تحصیلی جاری ۵ هزار حافظ اجزاء مختلف قرآن در مدارس کشور تربیت می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به همکاری این اداره‌ کل با مؤسسه بیت‌‌الاحزان، گفت: رهبر معظم انقلاب تقریباً ۱۰ سال پیش دستوری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور صادر کردند. متأسفانه هنوز کار بزرگی در این راستا انجام نشده است در صورتی که بسیار بهتر و بیشتر از این‌ها می‌توان کار انجام داد.

وی در ادامه گفت: البته تاکنون اقداماتی انجام شده و لازم است از زحمات افراد، سازمان‌ها و مؤسسات مختلف که در این زمینه گام برداشته‌اند، قدردانی کنیم.

باقری تصریح کرد: در ادامه کار مصمم هستیم با مردمی‌سازی فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش و کمک به تسهیل‌گری ورود مؤسسات قرآنی به آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان بتوانیم از ظرفیت مؤسسات به‌ویژه مؤسسات حفظ‌محور که تجربیات خوبی در حوزه تربیت حفاظ دارند استفاده کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با بیان اینکه در کشور مؤسسات بسیاری در حوزه قرآن فعالیت می‌کنند که تعدادی از آنها از جمله بیت‌الاحزان، مهد قرآن فعالیت ویژه در حوزه تربیت حفاظ دارند، گفت: به‌منظور تحقق اهداف مدنظر در گام نخست، تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه بیت‌الاحزان منعقد کردیم که در سال تحصیلی جاری ۵ هزار حافظ اجزاء مختلف قرآن با اولویت مدارس شبانه‌روزی، دانشگاه فرهنگیان و پس از آن دارالقرآن‌ها تربیت کنیم.

باقری با یادآوری اینکه حدود یک هزار و ۱۰۰ مدرسه شبانه‌روزی در سطح کشور وجود دارد، گفت: اگر در این فاز موفق بودیم، سال آینده این طرح و همکاری را تعمیم خواهیم داد تا بتوانیم در گستره وسیع‌تری به تربیت حافظان قرآن در مدارس بپردازیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا این طرح را در سال آینده تحصیلی تعمیم دهیم، یادآور شد: تعداد مدارس شرکت‌کننده در این طرح از سوی مدیر مسئول بیت‌الاحزان و براساس آمادگی همکاران در سراسر کشور و همچنین آمادگی نیروهای انسانی این مؤسسه تعیین می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات