آزمون کتبی و شفاهی کل قرآن کریم در مدرسه شبانه روزی امام رضا (علیه السلام) در شهرستان مراغه برگزار و از 21 قرآن آموز، 19 نفر حافظ کل قرآن شدند.

 

یوسف انوری، مدیر مدرسه حفظ تخصصی قرآن کریم امام رضا (علیه السلام) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بیت الاحزان عنوان کرد: بحمدالله قرآن آموزان این مدرسه شبانه روزی پس از یک سال تلاش و پس از برگزاری آزمون داخلی حفظ کل برای اولین بار از شمال غرب کشور ۱۹ حافظ کل قرآن کریم راهی دیار خود شدند.

وی عنوان کرد: ۲۱ قرآن آموز پس از یک سال تلاش در این آزمون حاضر شدند و اکنون ۱۹ حافظ کل، ۱ حافظ ۲۰ جزء و ۱ حافظ ۱۵ جزء به حافظان قرآن کشور افزوده شده است.

این فعال قرآنی همچنین  از برگزاری با موفقیت طرح رحله (حفظ ۵ جزء از قرآن در تعطیلات تابستان) ویژه طلاب در شهرستان مراغه خبر داد و افزود: پس از یک ماه تلاش طلاب حاضر در این طرح ۲ جزء از قرآن را حفظ نمودند و در روزهای گذشته آزمون کتبی و شفاهی ۲ جزء در این دوره برگزار شد.

مدیر مدرسه حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم امام رضا (علیه السلام) همچنین عنوان کرد: در دومین دوره حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم بیش از ۵۰ نفر در مصاحبه و آزمون حضور داشتند و ۳۱ قرآن آموز از بین آن ها انتخاب شد.

یدآور می شود با تلاش های شبانه روزی دیرپاترین معلم و فعال قرآنی بیت الاحزان اولین مدرسه شبانه روزیحفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم در شمال غرب کشور در سال گذشته در شهرستان مراغه و در حرم مطهر امامزاده ابراهیم (علیه السلام) روستای چکان راه اندازی شده است و امید است با توجه به دریافت شهریه اندک از قرآن آموزان، حمایت های مسئولین و خیراندیشان زمینه ساز گسترش فرهنگ قرآن کریم در این خطه از ایران اسلامی باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات