احمد جودکی از موفقیت‌های شعب شیراز می‌گوید
به مناسبت موفقیت شعب بیت الاحزان شهرستان شیراز در تربیت 18 حافظ کل قرآن در شهرستان شیراز و بخصوص 10 حافظ کل در شعبه صدرا، پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان با مسئول بیت الاحزان شهرستان شیراز به گفتگو نشسته است.

شیراز شهر حافظ شیرازی است و از دیار این شاعر قرآنی و پرآوازه مشاهده جلوه‌های زیبای قرآنی دور از انتظار نیست. با توجه به نزدیکی ایام برگزاری جشنواره ملی جبرئیل امین در مشهد و تجلیل از ۲۱۲ حافظ کل قرآن کریم که در دو سال اخیر در شعب و مراکز شبانه روزی موسسه بیت الاحزان موفق به حفظ کلام الله مجید شده اند، به سراغ حجت الاسلام احمد جودکی مسئول بیت الاحزان شهرستان شیراز رفتیم تا برای ما از علل موفقیت شعب بیت الاحزان شهرستان شیراز در تربیت ۱۸ حافظ کل قرآن این شهرستان و بخصوص تربیت ۱۰ حافظ کل در شعبه شهر صدرا طی دو سال اخیر بگوید.

لطفاً خودتان را معرفی کنید:

بنده احمد جودکی هستم مسئول بیت الاحزان شهرستان شیراز.

لطفاً در مورد فعالیت مراکز تحت نظارت خود در شهرستان شیراز توضیح دهید.

مؤسسه بیت الاحزان در سال ۱۳۸۷ با تأسیس شعبه خیابان مسلم اولین فعالیت قرآنی خود در شیراز را آغاز نمود و بحمدالله هم اکنون با گذشت ۱۴ سال از این شروع مبارک ۱۰ شعبه و یک مرکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم در این شهرستان ایجاد شده است.

لطفاً در مورد موفقیت‌های شعب شیراز برایمان بگویید.

شعب شیراز با توجه به مقتضیات خاص فرهنگی شیراز موفقیت‌های چشم گیری داشته‌اند و هر ساله تعداد زیادی حافظ قرآن کریم در سطح شهرستان شیراز تربیت می نمایند که امسال نیز علی رغم وجود محدودیت های کرونایی و معضلاتی که برای مجموعه های قرآنی و فرهنگی بوجود آمد، توانستند ۱۸ حافظ کل قرآن کریم را تحویل جامعه قرآنی دهند که ان‌شاءالله در جشنواره ملی جبرئیل امین که در اسفند ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می گردد از این حافظان عزیز و ارجمند تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد. البته آمار حفاظ ما کمتر از سالهای قبل از همه گیری کروناست به طوری که تا پیش از شیوع بیماری کرونا ما موفق شده بودیم تا ۲۷ حافظ کل قرآن کریم نیز تربیت کنیم و در صورت بازگشت شرایط به حالت عادی، فعالیت های موسسه به روال خود باز خواهد گشت و ان‌شاءالله شاهد موفقیت های بیشتری خواهیم بود.

ضمن تجلیل از تمامی کسانی که در شعب بیت الاحزان در شهرستان شیراز در این دو سال زحمت کشیده‌اند، جا دارد تشکری ویژه از شعبه شهر صدرای شیراز داشته باشم. این شعبه که در طول سال‌های فعالیت خود همواره در زمره شعب موفق بیت الاحزان بوده است در سال ۱۳۹۳ آغاز به فعالیت نموده و به لطف الهی و زحماتی که خادمان مخلص این شعبه می کشند موفقیت‌های چشم‌گیری تاکنون کسب کرده است. خوشبختانه در سال جاری شعبه شهر صدرا در کنار شعبه بنارویه شهرستان لارستان با تربیت ۱۰ حافظ کل قرآن کریم به عنوان برترین شعب روزانه مؤسسه در تربیت حافظان کل قرآن کریم معرفی شدند که مایه افتخار شعب شیراز هستند. از دیگر موفقیت های این شعبه که در سال گذشته نمود زیادی داشت پرورش حافظان و استعدادهای قرآنی همچون خانم مریم رضایی نابغه قرآنی موسسه بیت الاحزان است که در این شعبه موفق به حفظ کلام الله مجید شد و در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث سال جاری توانست رتبه یک این آزمون علمی را از آن خود نماید.

البته به غیر از موفقیت های آموزشی فعالیتهای خوبی نیز در زمینه امور فرهنگی داریم و مناسبت‌های مختلف دینی و قرآنی را در شعب زیرمجموعه با شکوه و جلال خاصی برگزار می‌نماییم.

انجام امور خیریه و عامل المنفعه نیز در این شعب در جریان است و شعب بیت الاحزان در هر جایی که هستند منشأ خیرات و برکات زیادی برای عموم مردم به‌خصوص اقشار کم برخوردار هستند.

چه عواملی را در کسب این موفقیت‌ها دخیل می دانید؟

این توفیقات الهی است که شامل حال شعب شهرستان شیراز شده است و این بخاطر فعالیت‌های مخلصانه و جهادی اساتید و کارمندان بیت الاحزان است که با همه کاستی‌ها نهایت تلاش خود را به کار گرفتند و از هیچ تلاشی مضایقه ننمودند. از دیگر عوامل این توفیقات انجام به موقع و صحیح برنامه‌هاست که با نظم و جدیت پیگیری می شود. از همه کسانی که از فعالیت‌های شعب موسسه در سطح شهرستان حمایت کردند به‌خصوص از خیراندیش گرامی جناب آقای جواد دهقان صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

برنامه شاخص و کاربردی شما که در کسب این موفقیت دخیل بوده است را توضیح دهید.

ما سعی کردیم با تدابیری در برنامه های آموزشی روزانه از نظم و جدیت برنامه های آموزشی مراکز شبانه روزی موسسه به صورت خلاصه و کاربردی استفاده کنیم که این کار به بهتر شدن فعالیتهای آموزشی شعب شیراز کمک زیادی نموده است.

از موانع و مشکلات شعب زیرمجموعه هم بگویید.

به لطف الهی ما مشکلات خاصی بر سر راه فعالیت های قرآنی شعب متصور نیستیم و با انگیزه و امید بسیار به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم.

برنامه شما برای ارتقاء فعالیت‌های شعب شهرستان شیراز چیست؟

با توکل به خدای متعال پیگیر راه اندازی شعب جدید در سطح شهرستان هستیم.

ارتباط شما با نهادها و سازمانهای مختلف چه نقشی در تسهیل امور شعب داشته است؟

خوشبختانه روابط خوبی با مجموعه های فرهنگی مانند اوقاف، ارشاد، بسیج، سپاه، اداره گاز، امور زندان‌ها و دیگر نهادها داریم و در مناسبت‌های مختلف با عقد قرارداد و تفاهم نامه با این سازمانها و نهادها به اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی می‌پردازیم.

توقع شما از مسئولین و جامعه قرآنی چیست؟

توقع ما همان عبارت مشهور «علیکم باالقرآن» است. به این معنا که به هر اندازه‌ای که به فعالیت‌های غیر قرآنی توجه دارند و اهمیت می دهند، لااقل به همان میزان به امور ارزشی هم بها دهند و اولویت خود را در امور فرهنگی به فعالیت‌های قرآنی اختصاص دهند.

در پایان اگر صحبتی دارید مطرح بفرمایید.

از همه همکاران خودم در شعب شهرستان شیراز که مخلصانه و مظلومانه تلاش و مجاهدت دارند کمال تقدیر و تشکر را دارم. ان‌شاءالله در سایه قرآن و عترت مأجور و موفق باشند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات