پریسا پیامنی نوجوان 10 ساله‌ای است که در بیت الاحزان شعبه شهرک پردیسان قم موفق به حفظ 10 جزء قرآن کریم شده است.

پریسا پیامنی نوجوان ۱۰ ساله‌ای است که در بیت الاحزان شعبه شهرک پردیسان قم موفق به حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم شده است. گفت‌وگوی شعبه پردیسان قم را با این حافظ نوجوان مشاهده نمایید:

 

با سلام و احترام لطفا خودتان را معرفی نمایید؟

سلام من پریسا پیامنی هستم.

 

چند سالتونه و کلاس چندم هستید؟

من ۱۰ سالمه کلاس چهارم ابتدایی هستم.

 

تاکنون موفق به حفظ چند جز قرآن شده‌اید؟

الان ده جزء قرآن را حفظ کرده‌ام.

 

با وجود کلاس‌های آنلاین مدرسه و سختی پایه چهارم چطور برای حفظ و مرور محفوظات برنامه ریزی کرده‌اید؟

من وقتی که از کلاس به خانه می‌آیم حفظ جدیدم را شروع می‌کنم و ده درس و دوره هایم را می‌خوانم و مادرم از من محفوظاتم را می‌پرسد و بعد مشق های مدرسه ام را می‌نویسم اگر در سوالی اشکال داشتم از مادرم می‌پرسم ولی سعی می‌کنم تا جایی که می‌توانم مزاحمش نشوم ولی او خود دوست دارد با من قرآن بخواند و من را همراهی کند .

 

مشوقین شما در این امر چه کسانی بوده اند؟

خانواده‌ام خیلی کمک کرده‌اند و معلم قرآنم خانم حق شناس که خیلی کمکم می‌کند و خیلی مهربان است و خانم کریمیان که مدیر موسسه ما است خیلی مرا تشویقم می‌کند و خیلی ممنونم از همه‌ی کسانی که کمکم می‌کنند من قدر دان زحمات آن ها هستم ان شاءالله در پناه خداوند سالم و خوشحال باشند .

آیا در خانواده کسی حافظ قرآن دارید؟

بله یک خواهر ۱۸ ساله دارم که او هم حافظ قرآن است و با من به کلاس قرآن می‌آید.

تاثیر گذار ترین آیات قرآن برای شما کدام آیات هستند؟

همه آیات را خیلی دوست دارم اما آیاتی که ربنا دارند خیلی بیشتر دوست دارم که و من در قنوت نماز هایم آیه های مختلف قرآن که با ربنا شروع می‌شوند را می‌خوانم . و زمانی که می‌خواهم از خداوند سبحان تشکر کنم که من را در این راه قرار داده است آیه ۴۳ سوره مبارکه اعراف را میخوانم که خداوند می‌فرماید : …الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی هَدَانَا لِهَٰذَا وَمَا کُنَّا لِنَهْتَدِیَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّهُ ۖ لَقَدْ جَاءَتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالْحَقِّ ۖ وَنُودُوا أَنْ تِلْکُمُ الْجَنَّهُ أُورِثْتُمُوهَا بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ.

هدفتان ازحفظ قرآن چیست ؟ وقصد دارید تا چه مقطعی ادامه بدهید؟

من برای این که به خداوند نزدیک تر شوم حفظ می‌کنم و اینکه ان شاءالله یار واقعی امام زمان (عج) شوم. نیاز یک دختر در جامعه امروزی حفظ کردن و به کاربردن آیات قرآن است به قول مدیر موسسه باید قرآن را حفظ کنیم تا با جان و خونمان آغشته شود تا در آینده یک همسر و مادر قرآنی باشیم. که راز زندگی های موفق در گرو بکار گیری قرآن است. ان شاءالله تا مقطع دکتری قرآنی پیش بروم.

 

مهم ترین عامل پیشرفت شما چه بوده است؟

توکل بر خدا و تلاش کردن و تشویق‌های اطرافیان از جمله مادرم و معلم و مدیر مهربانم و…

پریسا پیامنی چه زمانی حافظ کل قرآن کریم می‌شود؟

فقط خدا می‌داند اما با برنامه ریزی که من دارم تا اواسط تابستان آینده ان شاء الله حفظم تمام می‌شود البته خواهرم تا عید حافظ می‌شود اما ان شاءالله تا دکترای قرآن کریم بتوانم پیش بروم و استاد قرآن شوم.

با اینکه ازهمه هم کلاسی‌هایتان کوچکتر هستید در کلاس اذیت نمی‌شوید؟

نه اذیت نمی‌شوم اگر کسی بخواهد حافظ شود نباید بهانه گیری کند. اتفاقاً مؤسسه با امکانات کمی که دارد خیلی ها تا می‌بینند ثبت نام نمی‌کنند ولی نمی‌دانند تمام معنویت و اخلاص در سادگی ست . ومن همه را موفق می‌بینم.

 

نظرتان در مورد استاد و کادر اجرایی مؤسسه چیست؟

خیلی خوب هستند من خیلی ازشون راضی هستم. استاد با ما دوست هستند و همه حتی مشکلات شخصی را به استاد می‌گویند .

 

موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها را توصیف کنید.

همان طور که از نامش پیداست محل عبادت و رازو نیاز با معبود و یک مکان متبرک و پر از عطر و نور قرآن می‌باشد. بیت الاحزان ما پر از صفا و محبته و ما همه همدیگر را دوست داریم و همه جوره به هم کمک می‌کنیم. مثلاً استاد ما را رایگان از محله‌های مختلف سوار ماشین می‌کنه میاره کلاس و برمی‌گردانه. کسی که بیت الاحزانی باشه سراسر وجودش پر از اخلاص می‌شود مثل استاد من.

 

چه صحبتی برای هم سن و سال‌های خودتان دارید؟

من توصیه می‌کنم حتماً حفظ کنند و وقت خود را در کلاس‌های دیگر تلف نکنند، نگویند حفظ قرآن سخته . چون حفظ قرآن بی نهایت آسان و آرامش بخش هست من خیلی معجزه‌های زیادی را از حفظ قرآن را دیده‌ام و از خدا خیلی تشکر می‌کنم امیدوارم که همه این حس خوب حفظ قرآن را تجربه کنند.

 

الگوی شما برای ادامه راه قرآنی چه کسی ست و چرا؟

حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت فضه سلام الله علیها که تمام آیات قرآن را در زندگی به کار می‌برد و خواهر بزرگ ترم که او هم در مسیر حفظ قرآن است و الان حافظ ۱۷ جزء قرآن است .

 

در آخر اگر سخنی دارید که پرسیده نشده بفرمایید ؟

فقط امیداورم که همه ما بندگان خوبی برای خداوند مهربان باشیم. از قرآن این کتاب آسمانی بهره زیادی ببریم آن را حفظ کنیم و در زندگی بکار گیریم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات