نشست روز گذشته مسولان شهرستان فسا با مسولین مؤسسه بیت الاحزان برای گسترش فعالیت های قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در شعبه 1 این مؤسسه بهانه ای شد تا به گفتگو با محمد کاظم رحمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا بنشینیم و تا با فعالیت های قرآنی این شهرستان بیشتر آشنا شویم. آقای رحمانی نیز ضمن تشکر از پیگیری های بیت الاحزان برای گسترش آموزه های قرآنی به سوالات ما پاسخ داد که در ادامه تقدیم حضورتان می گردد.

موضوع نشست «ترویج فرهنگ علوم قرآنی مذهبی در شهرستان فسا» که روز گذشته و با حضور مسؤلین کشوری و لشکری شهرستان فسا در شعبه ۱ بیت الاحزان حضرت زهرا (س) برگزار شد را بیشتر شرح دهید؟

موضوع جلسه ترویج علوم قرآنی در شهرستان فسا بود در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی، امام جمعه شهرستان فسا در خصوص ترویج  فعالیت های قرآنی و اهمیت این موضوع مطالبی بیان کردند. ایشان تاثیر گذاری این خانه های قرآنی را در تعلیم جوانان و نوجوانان در آشنا سازی آنان با معارف اسلامی را مهم توصیف کردند و از مسئولین خواستند تا با همکاری و همیاری هر چه بیشتر به این مقوله مهم بپردازند. در ادامه آقای انصاری، فرماندار شهرستان در خصوص حرکت های قرآنی انجام شده در سطح بیت الاحزان های استان بویژه در شهرستان های فسا قدردانی نمودند و نکته مهمی که اشاره نمودند فراگیری و تدبر در قرآن و ترویج فرهنگ بهرمندی هرچه بیشتر از معانی و مفاهیم این آیات نورانی شدند و لازم دانستند که در این حوزه باید به طور جدی وارد عمل شد چرا که با توجه به مسائل و شرایط موجود در جامعه نسل جوان مورد حمله و هجمه دشمنان از طریق جنگ نرم و شبکه های ماهواره ای قرار گرفته اند. بایستی با استفاده از ظرفیت معانی و تفاسیر قرآنی جلو این هجمه ها را گرفت و آنان را به سمت و سوی سعادت و رستگاری راهنمایی نمود. نکته ای که با استقبال حاضرین در جلسه مواجه شد اشاره فرماندار فسا به این نکته بود که اختصاص بودجه در ترویج معارف علوم قرآنی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای ایجاد جامعه ای قرآنی است.

چه مسئولانی در جلسه حاضر بودند؟

حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی، امام جمعه شهرستان؛ آقای جمالی ،رئیس آموزش و پرورش ؛ خانم کلاهی، معاونت آموزش و پرورش ؛ آقای روشندل، رئیس اطلاعات فسا، آقای گندم کار، رئیس اداره ورزش و جوانان ؛ آقای فیروزی، رئیس کتابخانه عمومی؛ آقای محمودی، رئیس میراث فرهنگی و گردشگری؛ سرهنگ صفر پور ،جانشین فرماندهی انتظامی ؛ آقای اردالی، رئیس دانشگاه پیام نور، آقای ذوالقدر، رئیس ستاد نماز جمعه، آقای رحیم زادگان، مشاورفرهنگی امام جمعه

لطفا مصوبات نشست را بیشتر توضیح دهید؟

موضوعات مختلفی مطرح شد که مهمترین نکات مصوب نشست به قرار ذیل است:

۱-    تشکیل شورای قرآنی در سطح شهرستان

۲-    نام گذاری میادین، خیابانها و پارکها به نام سوره های قرآنی

۳-    اختصاص ۶۵ میلیون تومان از دو درصد سهمیه نفت وگاز شهرستان توسط فرماندار به بیت الاحزان واحد فسا

۴-    رایزنی فرماندار با اداره مسکن جهت اختصاص زمین به ساختمان بیت الاحزان

۵-    همکاری اداره آموزش و پرورش با مراکز بیت الاحزان های واحد فسا در راه اندازی مهد و پیش دبستانی

۶-     برنامه ریزی جهت تجلیل از حافظان قرآنی

۷-    رایزنی بیت الاحزان شعبه مرکزی با فرمانداری جهت نام گذاری روستای سنان به روستای قرآنی سنان و استقبال فرماندار از این موضوع

از شعبه های بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در شهرستان فسا توضیح دهید؟بیت الاحزان واحد فسا را چگونه ارزیابی می کنید؟

بیت الاحزان واحد فسا ۳ شعبه در سطح شهر و ۱۰شعبه در روستای اطراف (دستجه ، صحرارود، سنان، فدشکویه، میانشهر، خورنگان، نوبندگان، جلیان، دوگان) دارد. در این میان مهمترین فعالیت های قرآنی در شهرستان فسا را می توان به مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان نسبت داد و در این بخش به نوبه خود از تلاش های مشؤلین بیت الاحزان تشکر می کنم.

چه برنامه هایی را برای آینده قرآنی شهرستان فسا دارید؟

تقویت بیت الاحزان های واحد فسا از لحاظ مالی و تجهیزات و آماده سازی زیر ساخت های لازم جهت ترویج علوم قرآنی را مهمترین برنامه های اداره ارشاد شهرستان فسا می دانم.

بیت الاحزان در آینده چه همکاری های می تواند با اداره ارشاد فسا داشته باشد؟

در زمینه برگزاری نشست ها با مربیان قرآنی و قرآن پژوهان، برگزاری آزمون های قرآنی، برقراری تعامل وارتباط بین بیت الاحزان ها و کانون های فرهنگی هنری مساجد،برپایی نمایشگاه های کتاب وکتابت قرآن و آیات قرآنی، ارتباط هنرمندان در رشته های خوشنویسی وداستان(قصص قرآنی) با مراکز بیت الاحزان جهت ترویج فرهنگ قرآنی، تشکیل شوراهای قرآنی محله ای می تواند با ما همکاری داشته باشد.

به عنوان آخرین نکته چه موضوعی می تواند به گسترش فعالیت های قرآنی در فسا کمک کند؟

خواستار ارتباط و تعامل هرچه بیشتر بیت الاحزان با اداره ارشاد جهت ترویج علوم قرآنی هستم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات