گزارش خبری ایکنا از برگزاری قریب الوقوع جشنواره ملی جبرئیل امین
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از برگزاری جشنواره ملی «جبرئیل امین» با حضور یک هزار نفر از حافظان کل قرآن و خانواده‌های آنان در حرم مطهر علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در تاریخ ۵ اسفندماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری جشنواره ملی «جبرئیل امین» خبر داد و گفت: این جشنواره در حقیقت نوزدهمین جشنواره فارغ‌التحفیظی حافظان کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان است.

وی افزود: در این برنامه از ۲۱۲ حافظ کل قرآن که طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ در مراکز شبانه‌روزی و شعب روزانه مؤسسه بیت‌الاحزان در نقاط مختلف کشورمان موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند، تجلیل به عمل خواهد آمد.

شاهسونی زمان برگزاری این جشنواره را پنج‌شنبه، ۵ اسفندماه جاری اعلام کرد و گفت: در این برنامه یک هزار نفر از حافظان قرآن و همراه با خانواده‌ها شرکت خواهند کرد که این برنامه نیز برای نخستین بار در حرم مطهر حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا در وضعیت قرمز شیوع کرونا امکان برگزاری این برنامه با این حجم از جمعیت میسر است، گفت: این برنامه را با رعایت شیوه‌نامه‌هایی که خود حرم امام رضا(ع) صادر می‌کنند برگزار خواهیم کرد زیرا قرار است این برنامه مانند سایر برنامه‌های حرم مطهر باشد.

شاهسونی بیان کرد: از ۲۱۲ حافظ کل قرآن کریم، ۱۱۹ حافظ مربوط به سال ۹۹ و ۹۳ حافظ نیز مربوط به سال جاری هستند که گواهی حفظ قرآن کریم همراه تندیس ویژه نوزدهمین جشنواره ملی «جبرئیل امین» در مراسم مذکور به آنان اهدا خواهد شد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار کرد: همچنین در این مراسم از ۶۳ حافظ ۲۰ جزء قرآن کریم که در مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن بیت‌الاحزان تلاش کرده‌اند اما هنوز موفق به حفظ کل نشده‌اند تجلیل به عمل خواهیم آورد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات