گردهمایی حافظان خوزستانی مؤسسه بیت الاحزان  به مدت دو روز به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ گردهمایی حافظان خوزستانی مؤسسه بیت الاحزان  به مدت دو روز به میزبانی منطقه آزاد اروند و با حضور ۳۰۰ حافظ کل و حدود ۱۵۰ حافظ اجزا، نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در کشور، قاری بین المللی قاسم مقدمی و امامان جمعه آبادان و اروندکنار برگزار شد.

قاسم مقدمی قاری بین المللی کشورمان در این همایش گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند در راستای فرهنگ سازی قرآنی، افزایش حافظان و ترویج سبک زندگی اسلامی موثر باشد.

او افزود: با رسیدن به هدف و آرمان مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن ۱۰ میلیون حافظ کل در کشور فاصله بسیاری داریم که این موضوع نیازمند حمایت مسئولان چه در زمینه مالی و چه در زمینه معنوی است.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در کشور با اعلام اینکه در سراسر ایران بیش از ۲۰۰ مرکز شبانه روزی و مرکز حله جهت حفظ تابستانه وجود دارد گفت: در استان خوزستان بیش از ۴۰۰ حافظ کل و اجزا در ۸ مرکز حفظ روزانه، ۱ مرکز شبانه روزی و در تابستان هم حدود ۸ مرکز حفظ رحله فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی افزود: خوزستان از نظر حافظان و قاریان رتبه خوبی در کشور دارد و این موضوع به همت مردم و خیرانی بوده که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی گام برداشتند، اما رسیدن به جامعه‌ای با سبک زندگی اسلامی قرآنی نیازمند حمایت بیشتر است.

محسن حیدری آل‌کثیر نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش گفت: برای جذب جوانان به عرصه حفظ قرآن و روی آوردن به این مسیر باید آموزش و ترویج قرآن را به سبک‌های نوین در پیش بگیریم و همچنین در مراکز قرآنی موسسات و همایش‌های مختلف تنها بر تلاوت کلام نور تاکید نشود بلکه بر موضوع درک مفاهیم قرآنی باید تلاش شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات