کسب عنوان اولین حافظ کل قرآن در میان معلولان جسمی حرکتی توسط حافظ بیت الاحزانی

سرکار خانم حمیده کریمیان، مربی شعبه قم به عنوان اولین حافظ کل قرآن در میان معلولان جسمی حرکتی درکشور انتخاب شد.

در دنیای کنونی موسسه ای به نام «گینس» رکوردهای متفاوتی را ثبت می کند. این رکوردها در مواردی خوب و پر فایده هستند ولی موارد بسیاری نیز یافت می شوند که هیچ فایده و منفعتی برای بشریت ندارند به نظر می رسد اگر بخواهیم دنیا را به سوی بهتر شدن سوق دهیم باید ابتدا نیکی ها و خوبی ها را بشناسیم و سپس در راه رشد و پیشرفت آنها تلاش نماییم. بدین منظور رکوردهای جهانی الخیرات ( ثبت رکوردهای معنوی – فرهنگی) برای اولین بار در جهان سعی در ثبت و معرفی رکوردهایی دارد که به گسترش معنویت در دنیا کمک می کند.

در ذیل به بهانه ثبت رکورد سرکار خانم «حمیده کریمیان» به عنوان اولین حافظ کل قرآن در میان معلولان جسمی – حرکتی توسط سایت الخیرات برآن شدیم تا یادی از نیرویی کنیم که علی رغم مشکلات روحی، جسمی و مالی در بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در حال خدمت است کنیم.

در گفتگویی که با سرکار خانم حمیده کریمیان داشتیم وی از نحوه مبارزه با مشکلات و بیماریها، شرکت در کلاس های قرآن برای تدریس و سپس حفظ کل قرآن در مدت یک سال و نیم سخن گفت.

این حافظ و خادم قرآن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بیت الاحزان حضرت زهرا (س) عنوان کرد: اینکه دختری با ۷۰ درصد معلولیت که حتی قادر به راه رفتن صحیح یا نشستن همراه با آرامش نبود و اکنون علاوه بر حفظ کل قرآن، معلم مهاجر قرآنی بودن و نقل مکان به شهری دیگر برای گسترش فرهنگ قرآنی، داشتن فرزند سالم از همسری که او نیز از بیماری رنج می برد و حرف اول و آخرش خداست را چیزی جز معجزه خدا، قرآن و حضرت زهرا (سلام الله علیها) نمی داند.

وی همچنین موفقیت خود را مدیون حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاهسونی می داند و می گوید: دختری معلول که از همه ناامید بود با تشویق شیخ ( نزد بسیاری از افراد محلی حجت الاسلام علیرضا شاهسونی به «شیخ» مشهور است) در سال ۱۳۷۸ وارد بیت الاحزان حضرت زهرا (س)  شد تا با استقامت وپایداری یک سال و نیم بعد موفق به حفظ کل قرآن شود.

این بانوی قرآنی که متولد ۱۳۵۸ است اکنون به عنوان اولین حافظ کل قرآن در میان معلولان جسمی – حرکتی کشور شناخته می شود. وی در سال های گذشته با تلاش و پشتکار خود موفق شده است مقام هایی را در مسابقات به دست آورد که برخی از مهمترین آن ها به قرار ذیل می باشند:

– حافظ نمونه و معلم توانمند قرآن کریم در سومین همایش بانوان قرآن پژوه بین الملل

– بانوی نام آور و نان آور در همایش تجلیل از هفتاد زن نمونه کشور

– دریافت ده ها لوح تقدیر با عناوین قرآن پژوه و معلم نمونه و نیز معلول نمونه کشور بانوی ایثار و استقامت و کسب عنوان معلول موفق کشور

– دریافت جایزه تشرف به مدینه منوره و مکه مکرمه از رییس جمهور آقای دکتر احمدی نژاد

خانم کریمیان در جایگاه خادم قرآنی با سابقه ۱۶ سال تدریس در رشته های روخوانی، مفاهیم و حفظ همچنین موفق به تربیت ده ها حافظ کل قرآن در شعبه های شمس آباد و شهر قم بیت الاحزان حضرت زهرا (س) نیز شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات