کارگاره آموزشی مدیران داخلی و معلمان حفظ شعب در نوبت دوم، عصر روز پنجشنبه با بیان راهکارهای ساده ای جهت جذب کودکان و نوجوانان به سمت دین توسط حجت الاسلام و المسلمین مهدی زاده ادامه یافت.

 

به گزارش روابط عمومی مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) کارگاره آموزشی مدیران داخلی و معلمان حفظ شعب با هدف آموزش صحیح جذب دینی در رده کودک و نوجوان توسط حجت الاسلام و المسلمین مهدی زاده، مجری و مخترع برنامه های کودک و نوجوان از شهر مقدس قم به مدت دو روز در سالن شهید مرشدی سپاه  شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی زاده در ادامه مباحث صبح با اشاره به راهکارهای ساده جهت جذب همچون: کاردستی، شعر، نقاشی و … گفت: مربی همه جا و همیشه باید مجهز بوده و حرفی برای گفتن داشته باشد.

 این کارشناس امور تربیتی با بیان ۳ نکته اصولی اظهار کرد: با در نظر داشتن این نکات مهم مربی و معلم باید خودش را اصلاح کند و از این طریق اعتمادسازی کند تا متربی احساس امنیت کند:

۱- چیدمان و دکور کلاس و مهد (جملات، اشعار، رنگ، فضا و …)

۲- مرتب و منظم بودن معلم (تیپ و قیافه ظاهر، عمل به قول ها و وعده ها)

 ۳- طرز بیان (نوع حرف زدن با کودک و بزرگسال باید متفاوت باشد و با بچه باید به زبان خودش حرف زد)

مخترع و مجری برنامه های تربیتی کودکان در پایان توصیه کرد با ظرافت و عشق با بچه ها برخورد کنید چون هر سن برخورد خاص و آن ظرافت دقیق خودش را می طلبد.  مربی باید خراب شود تا متربی آباد شود و در یک کلام کار مربی این است که از غوره حلوا بسازد.

در پایان جلسه بعد از ظهر که تا ۸ شب ادامه یافت معلمان به بیان پرسش های خود پیرامون مسائلی چون: برخورد بد و بد زبانی بچه ها، درست غذا نخوردن و خصوصا بحث صبحانه، نماز خواندن و مفاهیم دینی، ارتباط با همسالان، حجاب، محرم و نامحرم و … پرداختند و حجت الاسلام مهدی زاده پاسخ گفتند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات