پنجمین نشست مسئولان منطقه‌ای مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) ، در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد.

پنجمین نشست مسئولان منطقه‌ای مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، ۱۱ دی‌ماه با قرائت قرآن کریم توسط استاد آمنا قاری بین المللی قرآن کریم در دفتر امام جمعه مشهد آغاز شد.

در این دیدار مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی جناب آقای سرابی ضمن معرفی مختصر موسسه بیت الاحزان به امام جمعه شهر مشهد، بیت الاحزان را یکی از موفق ترین موسسات قرآنی و فرهنگی کشور عنوان کرد.

در ادامه آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در این مراسم اظهار کرد: اگر بتوانیم در شرایط امروز دنیا، جهان اسلام و وضعیت انقلاب اسلامی، یک حالت پیشوا بودن را در جریان فرهنگی جهان اسلام به این انقلاب اختصاص دهیم در استکبارستیزی موفق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه علی رغم برخی بزرگان که تأکید بر حفظ قرآن کریم دارند معتقدم که باید به سایر جنبه‌های قرآنی نیز توجه شود، گفت: مؤسسات قرآنی عموما به حفظ قرآن کریم تأکید دارند در حالی که به نظر من تفسیر قرآن و و توجه به دیگر جنبه‌های قرآن نیز ضروری است، همانطور که در زمان مبعوث شدن پیامبر(ص) نقش هنری قرآن بیش از محتوای آن اهمیت داشت، چراکه محتوای عظیم قرآن برای جامعه جاهلیت عرب قابل درک نبود به همین دلیل ابزار رشد کار پیامبر(ص) در زمینه ترویج قرآن، ابزار هنری ـ قرآنی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جذب مردم به قرآن از دو بعد قرائت و حفظ امکان پذیر است، ادامه داد: اگر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) متولی قرائت و حفظ قران کریم شود، موفق‌تر از پیش عمل خواهد کرد، همانگونه که در گذشته قاری قرآن عامل جذب مردم بود و قاریان ایرانی به تقلید از قاریان مصری می‌پرداختند اما امروز قاریان ایرانی نیز در دنیا شناخته شده هستند، پس اگر می‌خواهیم در راستای تحقق ۱۰ میلیون حافظ عمل کنیم باید به جنبه‌های هنری قرآن نیز توجه کنیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا شاهسوندی، رئیس مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینکه مؤسسه بیت‌الاحزان حدود ۱۷ سال است که در فضای قرآنی کشور تشکیل شده است، ‌اظهار کرد: این مؤسسه در عرصه‌های قرآنی خصوصا حفظ قرآن کریم فعالیت می‌کند.

موسس مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینکه مؤسسه بیت‌الاحزان اکثرا در مناطق محروم استان‌ها تأسیس شده است، افزود: اولین فعالیت های این موسسه در یکی از روستاهای فارس آغاز اما هدف و آرمان فعالیت بین المللی در جغرافیای جهان اسلام و اکنون نیز شعب آن در مناطق محروم استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، بوشهر، خوزستان، فارس  و … تأسیس شده و در حال فعالیت می‌باشند.

وی به فعالیت چهار مدرسه شبانه‌روزی در فارس و یک مدرسه شبانه روزی در مراغه تبریز اشاره کرد و ادامه داد: مدارس ویژه آقایان بیشتر در زمینه حفظ قرآن فعالیت می‌کنند و مدارس بانوان نیز در زمینه‌های مختلف قرآنی است که تقریبا همه این مدارس یک هدف که آن هم ترویج قرآن است را دنبال می‌کنند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینکه بنا داریم ۵۰ مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن را در کشور تأسیس کنیم، یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم حدود دو تا دو هزار و ۵۰۰ نفر در اولین طرح شرکت کنند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور و ارگان‌های مختلف در این طرح ما را یاری خواهند کرد، همچنین از داوطلبان خارجی نیز برای حفظ قرآنی در این مدارس ثبت‌نام می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات