عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی از طرح مشکل بیمه فعالان قرآنی در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد و گفت: این موضوع را در مجلس پی‌گیری کردیم و قول دادند پی‌گیری‌های لازم را در کمیسیون تلفیق بودجه انجام دهند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به نقل از فارس؛ موضوع بیمه فعالان قرآنی از جمله موضوعاتی است که در سال‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های نهاد‌های اهالی قرآن تبدیل شده است.

در این راستا چندی پیش کارگروهی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی تشکیل شد و مقرر شد این کارگروه پی‌گیری‌های لازم را انجام دهد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی عضو کارگروه پی‌گیری بیمه فعالان قرآنی روز گذشته‌ دیدار‌هایی با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشت که برای اطلاع از مذاکرات انجام شده با اهالی مجلس با او به گفت‌وگو نشستیم.

تشکیل کارگروه بیمه در شورای توسعه فرهنگ قرآنی

شاهسونی در گفت‌وگو با فارس پی‌گیری بیمه فعالان قرآنی را یکی از دغدغه‌های اصلی چهره‌ها و مراکز قرآنی دانست و گفت: در این زمینه در شورای توسعه پی‌گیری‌هایی داشتیم که نهایتاً کارگروهی برای این امر تشکیل شد، همچنین پیگیری‌هایی هم از معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد انجام شد و حتی حجت‌الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این راستا نامه‌ای به کمیسیون فرهنگی مجلس نوشت.

وی از دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد و گفت: روز گذشته در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردم و ماجرای بیمه فعالان قرآنی را از این دوستان پیگیر شدم. امیدوارم در آخرین روزهای پی‌گیری بودجه سال ۹۹ کل کشور در مجلس، موضوع بیمه فعالان قرآنی هم مورد توجه و حمایت نمایندگان قرار گیرد.

وعده کمیسیون فرهنگی مجلس برای حل مشکل بیمه فعالان قرآنی

این فعال قرآنی از عزم اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برای حل مشکل بیمه فعالان قرآنی خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی همگی به ضرورت حل این مشکل تأکید و حتی نامه‌ای را هم در این راستا امضا کردند و مقرر شد آقای جعفر‌پور به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی این ماجرا را در کمیسیون تلفیق هم مطرح کنند و ان‌شاءالله این موضوع حل شود.

وی از دیدار با حجت‌الاسلام پژمانفر خبر داد و گفت: دیروز جلسه هم با حجت‌الاسلام پژمانفر داشتیم و همه موضوع را برای ایشان هم شرح دادیم و قرار شد آقای پژمان‌فر موضوع بیمه فعالان قرآنی را از کمیسیون تلفیق پیگیری کنند تا انشاالله امسال این مشکل حل شود.

بیمه فعالان قرآنی دارای ساختار در بودجه است فقط باید تقویت شود

شاهسونی درخصوص چگونگی حل مشکل بیمه فعالان قرآنی گفت: ردیف بودجه‌ای برای بیمه فعالان قرآنی ذیل صندوق هنرمندان تعریف شده که این ردیف به دلیل قرار گرفتن در بودجه های فرعی طی چهار سال گذشته افزایشی نداشته، از این رو موضوع بیمه با مشکلاتی مواجه شده است.

وی ادامه داد: مشکل بیمه فعالان قرآنی به راحتی قابل حل است. زیر ساخت این بیمه در قانون وجود دارد و فقط نیاز به تقویت دارد و درخواست ما این است که از بودجه‌های فرعی جدا و در ردیف اصلی و خدمات بیمه‌ای دولت قرار داده شود.

شرایط بودجه‌ قرآنی کشور مهجوریت قرآن در مجلس و دولت است

شاهسونی از پی‌گیری بودجه منشور توسعه فرهنگی فرهنگ قرآنی از کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد و گفت: دیروز موضوع بودجه را هم از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس پی‌گیری کردیم و در آن جلسه به این عزیزان گفتم که بودجه در سال ۹۷ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بود که تنها ۱۰ میلیارد آن پرداخت شد، امسال ۱۰۰ میلیارد تومان بود که تاکنون تنها ۳ درصد آن پرداخت شده و سال ۹۹ این بودجه به ۲۰ میلیارد تومان کاهش یافته است و بعید است ریالی از آن پرداخت شود. آیا این اتفاق مهجوریت قرآن در دولت و مجلس نیست.

وی ادامه داد: همه عزیزان پذیرفتند که این موضوع اشراف در حق قرآن است، البته نظر آنها این بود که این دولت است که به این موضوع اهتمامی ندارد اما به نظر من مجلس هم با پیگیری نکردن و پذیرش این اتفاق در این زمینه کوتاهی کرده است و امیدوارم همه عزیزان این دغدغه را داشته باشند تا ان‌شاء‌الله هم موضوع بودجه فعالیت‌های قرآنی و هم بیمه فعالان قرآنی حل شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات