مشفقیان: اقدام دیگر این سازمان مشارکت در تربیت حافظان قرآن با همکاری مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی است، گفت: قطعاً ترویج فرهنگ قرآنی گام نخست ما برای تحقق به اهداف و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با تصریح اینکه برای این کار اقدامات مختلفی را ویژه عموم مردم و سنین مختلف انجام می‌دهیم، افزود: یکی از این اقدامات برپایی مسابقه حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل ویژه عموم مردم و در سنین مختلف است که آن را به صورت دو ماه یک بار اجرا می‌کنیم.

مشفقیان با یادآوری اینکه تاکنون قریب ۴ برنامه را بدین شکل اجرا کرده‌ایم، گفت: در این طرح یکی از سوره‌های قرآنی که حاوی نکات اجتماعی یا مناسک فردی است و نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه است، انتخاب کرده و از آن مسابقه برگزار می‌کنیم تا سنین مختلف اعم از زن و مرد بتوانند در آن شرکت کنند.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز اظهار کرد: برای هر کدام از این سوره‌ها یک مراسم اختتامیه برگزار کرده و در آن از تمام افرادی که در هر رشته از مسابقه شرکت کرده‌اند، بدون قرعه‌کشی جوایزی را اهدا می‌کنیم که آخرین آن مربوط به سوره انسان بود و در هفته گذشته برگزار شد.

وی یادآور شد: این کار را به خصوص برای کودکان به صورت ویژه دنبال می‌کنیم تا کودکان برای حفظ یا قرائت یک سوره در حضور والدینش به روی سن آمده و مورد تشویق قرارگرفته و هدیه‌ای دریافت کند و مسلماً چنین اقدامی برای تشویق کودکان به سمت فعالیت‌های قرآنی تأثیر خوبی خواهد داشت.

مشفقیان ادامه داد: در اختتامیه این طرح همچنین از یک قاری بین‌المللی یا ملی دعوت کرده تا همان سوره مورد مسابقه را به مدت ۲۰ دقیقه تلاوت مجلسی کند تا عامه مردم بتوانند تلاوت مجلسی سوره مدنظر را بشنوند و استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بحمد الهی این طرح تاکنون با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است، گفت: درآخرین اختتامیه‌ای که برگزار کردیم قریب ۶۰۰ نفر در مراسم حضور داشتند و توانستیم هم تجلیل داشته و هم تلاوت مجلسی سوره انسان را داشته باشیم.

مشفقیان، اقدام دیگر این سازمان را مشارکت در تربیت حافظان قرآن با همکاری مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان عنوان کرد و افزود: در این راستا در تابستانی که گذشته طرح ملی رحله را در فرهنگسراها ویژه نوجوانان شیراز اجرا کردیم که در نهایت در آزمون پایانی آن بیش از ۲۰ نفر برای دوره شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن کریم پذیرفته شدند و اکنون در مرکز شبانه‌روزی آل یاسین تحت حمایت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز و با عاملیت مؤسسه بیت‌الاحزان مشغول حفظ کل قرآن کریم هستند.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز از تداوم این طرح در سال‌های آتی خبر داد و گفت: قطعاً تلاش خواهیم کرد تا اشکالات این طرح را برطرف کنیم تا بتوانیم در سال آینده ظرفیت بیشتری پای کار آورده و نوجوانان بیشتری در آن شرکت کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات