نشست سالانه مسئولان و مدیران شعب مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)،با حضور قریب به 200 نفر از مسئولان و مدیران شعب مؤسسه پنجشنبه گذشته در اردوگاه مازندران مشهد مقدس برگزار شد.

 

نشست سالانه مسئولان و مدیران شعب مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، پنجشنبه گذشته در اردوگاه مازندران مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در این نشست که با حضور قریب به ۲۰۰ نفر از مسئولان و مدیران شعب مؤسسه بیت الاحزان از سراسر کشور رأس ساعت ۸ صبح برگزار شد پس از خوش آمد گویی مدیر مؤسسه، حجت الاسلام و المسلمین رضوی استاد اخلاق بیت الاحزان در سخنانی به بیان نکات اخلاقی پرداخت.

در ادامه برنامه حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه با بیان خاطراتی از شکل گیری مؤسسه، گزارشی از فعالیتها و چگونگی انجام کارها با روحیه جهادی بیان کرد. سخنران دیگر نشست دکتر صدر بود که بر انجام کارها به صورت تشکیلاتی تأکید کرد.

در ادامه جلسه محمد مروج کاشانی، مسئول مدرسه شبانه روزی حفظ ثامن الحجج(عج) مشهد ضمن بیان نکاتی در خصوص راه اندازی این مدرسه، با اهدای تمثال مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره) از خیراندیشانی که در حمایت از فعالیت های این مدرسه موقوفات و کمکهایی داشتند تقدیر کرد.

سخنران دیگر این نشست حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی مسئول مدارس حفظ یکساله قرآن در شهرستان استهبان بود. وی ضمن مهم شمردن همه فعالیت های قرآنی، بر لزوم توجه ویژه شعب مؤسسه به امر حفظ قرآن تأکید کرد.

تریبون آزاد پایان بخش برنامه های نوبت صبح بود. در این بخش مسئولان و مدیران شعب داوطلب به بیان مشکلات، آسیب شناسی و ارائه راهکار پرداختند.

برنامه های نوبت بعد از ظهر از ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه با همخوانی مرتضی و مصطفی قربانی، برادران دوقلوی مشهدی که در مدرسه شبانه روزی حضرت ثامن الحجج(ع) مشغول حفظ قرآن کریم می باشند آغاز شد.

در ادامه آقای حیدری مقدم، مشاور مؤسسه در امور آموزشی فرهنگی و مسئول منطقه جهرم، در خصوص راه اندازی شورای جذب در مؤسسه نکاتی را بیان کرد. وی همچنین در بخشی از صحبت های خود به بیان راهکارهایی جهت برطرف شدن مشکلات مالی شعبه و جذب قرآن آموزان اشاره کرد که مورد استقبال حاضران واقع شد.

بخش دیگر برنامه های این نشست گزارش مسئولین و مدیران شعبه های موفق و انتقال تجربیات بود. در این بخش آقایان کرمی مسئول شعبه قلعه گنج و امیرعبدالله خسرجی مسئول شعبه الوان و سرکار خانم کریمیان مسئول شعبه پردیسان قم سخنانی بیان کردند. همچنین سرکار خانم رحیمی، سفیر برتر قرآنی مؤسسه در سال گذشته به بیان شرح حالی از زندگی قرآنی خود پرداخت.

سخنرانی آقایان جواد شاهسونی مسئول کارگاه تولید پوشاک آرامش و تاجبخش مسئول منطقه استهبان در خصوص آیین نامه جدید تأسیس شعب و سرکار خانم یزدی کارشناس حفظ مؤسسه در خصوص برنامه های پیش روی مؤسسه در بخش آموزش، از دیگر بخش های نشست مسئولین شعب و مدیران منطقه بیت الاحزان بود.

در بخش دیگر برنامه مدیر مؤسسه بیت الاحزان از راه اندازی طرح قرآنی اقراء در آینده نزدیک خبر داد و در خصوص جزئیات این طرح افزود: در این طرح حافظان پس از دریافت تأیید حفظ قرآن، خود به عنوان استاد مسئول تأیید حفظ حافظ بعدی می شوند و این چرخه به همین شکل ادامه می یابد. وی مزایای این طرح را ایجاد انگیزه در حافظان، عدم نیاز به دریافت مدرک حفظ و همچنین افزایش نقش استادان در اعطای درجه حفظ به قرآن آموزان عنوان کرد. شاهسونی همچنین به برخی نکات مطرح شده توسط مسئولین شعب پاسخ گفت.

سخنرانی مهدی شهسوار، مسئول روابط عمومی مؤسسه بیت الاحزان دیگر برنامه نشست سالانه مسئولان و مدیران شعب مؤسسه بود. وی در سخنان خود از راه اندازی پایانه پرداخت موبایلی مؤسسه بیت الاحزان جهت تسهیل در امر پرداخت شعب و خیرین خبر داد و بر حضور فعال تر مسئولان و مدیران شعب در کانال های رسمی مؤسسه در فضای مجازی به منظور ارتباط بیشتر شعب با مرکز مدیریت و رفع سریعتر مشکلات تأکید کرد.

انجام نظرسنجی جامع از عملکرد مرکز مدیریت و شعب مؤسسه و همچنین نظرسنجی میزان رضایت مندی شعب از بخشهای مختلف مرکز مدیریت بیت الاحزان دیگر برنامه بخش عصر نشست بود.

در پایان این نشست نیز از شعب برتر شهری و روستایی مؤسسه که بر اساس طرح رتبه بندی شعب در سال گذشته حائز رتبه های برتر شده بودند با اهدای جوایزی تجلیل شد.

یادآور می شود حاضران در این نشست صبح جمعه پس از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) میهمان خوان گسترده حضرت در حرم رضوی بودند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات