دوازدهمین جشنواره بزرگ قرآنی کشور همراه با تجلیل از 150 حافظ کل قرآن 23 شهریور ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان برگزار می‌شود.

مدیر مسئول موسسه قرآنی، فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) استان فارس در نشست خبری عنوان کرد: دوازدهمین جشنواره بزرگ قرآنی کشور همراه با تجلیل از ۱۵۰ حافظ کل قرآن ۲۳ شهریور ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان استان فارس برگزار می‌شود.

وی افزود:در این جشنواره، ۷ هزار قرآن آموز شرکت کرده و بنا است تا از ۱۵۰ حافظ کل قرآن کریم  تجلیل به عمل آید.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی ابراز داشت: حافظانی که در این آیین تجلیل می‌شوند در آزمون سال جاری وزارت ارشاد موفق به کسب گواهی‌نامه قبولی شدند و این حافظان، از شعب سراسر کشور مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) حضور یافته و در پایان ،گواهی‌نامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به آنان اعطا خواهد شد.
او اظهار کرد: در این جشنواره ، کتاب حفظ آسان با راهکارهای حفظ قرآن که از دستاوردهای موسسه بیت‌الاحزان است رونمایی و در اختیار علاقمندان به حفظ قرآن قرار می‌گیرد.
شاهسونی تصریح کرد: هم اکنون، موسسه بیت الاحزان دارای ۱۳۰ شعبه در ۹ استان کشور از جمله فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، قم، مشهد، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان شرقی است و سالانه بیش از ۲۰ هزار قرآن‌آموز از برنامه‌های آن بهره می برند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور ادامه داد: این موسسه قرآنی همچنین در طول فعالیت خود اقدام به راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن کریم در روستاهای قرآنی محمدآباد، لای‌خرمی و مبارک‌آباد شهرستان استهبان کرده است.

شاهسونی گفت: امسال نیز بیش از ۲۰۰ قرآن‌آموز از ۲۲ استان کشور برای حفظ کل قرآن در طول یک‌سال در مدارس شبانه‌روزی این موسسه مشغول حفظ قرآن هستند.

به گفته وی، این موسسه قرآنی زائرسرایی در شهر مشهد مقدس و در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) ویژه فعالان قرآنی کشور ایجاد کرده است.

فارس قطب قرآنی کشور است

در ادامه این نشست،معاون فرهنگی ارشاد فارس نیز اظهار داشت:به جد می توان ادعا کرد با وجود چنین پتانسیل قرآنی در استان،می توان آنرا قطب قرآنی کشور  دانست.

احمد رضا نداف اضافه کرد:از آمار بخش اعتبارات قرآنی کشور به راحتی می توان تشخیص داد که فارس پیشتاز است چرا که در چند سال اخیر این تعداد موسسه و شع

به در هیچ کجای کشور فعال نبوده است.

به گفته وی،در سال ۹۰ حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار این موسسات قرآنی قرار گرفته و در جهت تربیت نیروهای قرآنی صرف شده است.

*روستای محمد آباد شهرستان استهبان،در بیست و سوم شهریور ماه سال جاری از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر میزبان قرآن آموزان سراسر کشور خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات