حجت الاسلام سیاری دبیر طرح ملی رحله از پایان مهلت نام نویسی متقاضیان میزبانی ششمین دوره این طرح ملی در تابستان 1399 خبر داد.

 

حجت الاسلام سیاری دبیر طرح ملی رحله در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) از پایان مهلت نام نویسی متقاضیان میزبانی ششمین دوره این طرح ملی در تابستان ۱۳۹۹ خبر داد.

وی با اشاره به این که دیروز ۱۰ اسفند ماه آخرین مهلت ثبت درخواست میزبانی این طرح ملی در سایت مؤسسه بیت الاحزان بود از ثبت نام ۶۲ نفر در این طرح خبر داد و گفت: این درخواست‌ها از ۵۴ شهرستان و ۱۸ استان کشور در سایت بیت الاحزان ثبت شده است که استان‌های فارس و خوزستان به ترتیب با ۱۴ و ۱۳ درخواست، بیشترین متقاضیان میزبانی این طرح را تشکیل داده اند.

این حافظ کل قرآن کریم در ادامه به سوابق درخواست کنندگان میزبانی اشاره کرد و گفت: ۲۲ درخواست کننده سابقه برگزاری حداقل یک دوره طرح ملی رحله را در کارنامه خود داشته اند در حالی که ۴۰ درخواست کننده برای بار اول تقاضای برگزاری این طرح را ارائه کرده اند.

حجت الاسلام سیاری با بیان این که درخواست میزبانی طرح مختص بیت الاحزان نبوده و هر فرد یا نهادی در صورت دارا بودن شرایط می توانست ثبت نام نماید گفت: از بین ۶۲ مرکز متقاضی دریافت میزبانی، ۳۴ مرکز شامل شعب و مراکز قرآنی بیت الاحزان بوده اند و سایر متقاضیان را مؤسسات قرآنی و فرهنگی، حوزه های علمیه، کانون های فرهنگی هنری مساجد و سایر مراکز فرهنگی قرآنی کشور تشکیل داده اند.

وی با اشاره به مراکز جدید این طرح گفت: خوشبختانه نام مرکز قرآن و عترت حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) نیز برای اولین بار در بین داوطلبان این طرح به چشم می خورد که امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت مناسب این حرم مطهر، طرحی پر شور و نشاط در فضای معنوی حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار کنیم.

دبیر طرح ملی رحله در خصوص تحصیلات میزبانان خاطر نشان کرد: ۳۳ متقاضی میزبانی، تحصیلات حوزوی داشته اند، ۱۸ داوطلب نیز دارای مدرک کارشناسی و بالاتر بوده اند و ۱۱ نفر نیز مدارک دیپلم و فوق دیپلم داشته اند.

وی میانگین سنی ثبت نام کنندگان را ۳۴/۵ سال اعلام کرد و گفت: کم سن ترین داوطلب مجاز، ۲۱ سال سن دارد و مسن ترین متقاضی نیز ۶۴ ساله است.

این حافظ کل قرآن کریم در ادامه به روند احراز صلاحیت میزبانان اشاره کرد و افزود: پس از ثبت مشخصات میزبانان، صلاحیت داوطلبان از لحاظ سابقه و داشتن شرایط میزبانی مندرج در آیین نامه مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت تأیید، از طریق مشاهده فیلم ها و عکس های ارسالی و بازرسی‌های میدانی، مکان و امکانات میزبانی توسط اعضای ستاد بررسی می‌گردد. در مرحله بعد از داوطلبانی که تأییدیه مکان و امکانات را دریافت کرده باشند دعوت می گردد در جلسه توجیهی میزبانان طرح ملی رحله ۶ که ۲۲ اسفند ماه برگزار می‌گردد شرکت کنند. در این جلسه ضمن توجیه برنامه‌ها و آگاهی از شرایط برگزاری و میزبانی طرح و راهبردهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی و همچنین ارائه اقلام تبلیغاتی، تفاهم نامه میزبانان با ستاد نیز منعقد خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ثبت نام قرآن آموزان نیز همچون سال‌های گذشته از ابتدای اردیبهشت ماه ۹۹ خواهد بود و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت Beytolahzan.ir و با انتخاب مرکز مورد علاقه، نسبت به نام نویسی در ششمین دوره طرح ملی رحله اقدام نمایند.

یاد آور می شود طرح ملی رحله حفظ شبانه روزی اجزاء قرآن در تابستان ویژه جوانان و نوجوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله می باشد که در ۵ سال گذشته توسط مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) و با مشارکت و همکاری نهادها و مؤسسات قرآنی کشور برگزار شده است و تاکنون بیش از ۸۵۰۰ نفر در این طرح حافظ اجزاء قرآن کریم شده اند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات