حجت الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با منوچهر متکی، وزیر سابق امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با منوچهر متکی، وزیر سابق امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

شاهسونی با طرح سابقه موفق منوچهر متکی در فعالیت های قرآنی و تجارب وی در امور بین الملل از وزیر امور خارجه سابق کشورمان خواست تا برای گسترش فعالیت های قرآنی بیت الاحزان در جهان اسلام با تجارب ارزنده و همکاری دلسوزانه خود بیت الاحزان را در این راه یاری نماید.

منوچهر متکی نیز با تأیید سخنان مدیر مسئول بیت الاحزان حضرت زهرا (س) اظهار داشت با کمال میل از هیچ گونه کمکی در این راه دریغ نخواهد کرد.

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان همچنین از اهمیت نقش قرآن در جامعه کنونی برای گذر از انحرافات و فتنه ها سخن گفت. وی افزود: قرآن کریم را باید مشعل نوری دانست که برای گذر هر انسانی از ظلمت و تاریکی به سوی نور نیازمند به آن است.

منوچهر متکی در ادامه به ذکر خاطره ای جالب پرداخت و گفت: « در سال هایی که برای تشکیل مهد قرآن در کشور تلاش می کردیم به همراه هیئتی به دیدار آیت الله صافی گلپایگانی در قم رسیدم. وی از سفر به سرزمین وحی سخن گفت و از مباحثه با چند تن از مفتیان وهابی. آیت الله صافی بعد از بازگشت به ایران نامه ای از علمای وهابی دریافت کرده بود مبنی بر اینکه در کشور شما (ایران) توجهی به قرآن نمی شود و امروز که بنده از عملکرد بیت الاحزان آگاه می شوم احساس شعف می کنم چرا که حس می کنم فعالیت های شما جوابی به نامه وهابی ها است».

وی در خاتمه سخنان خود، ضمن تقدیر از مسئولین مؤسسه قرآنی بیت الاحزان در حفاظت از ارزشهای  قرآنی خطاب به آن ها بر ارج نهادن به آرمانهای امام و انقلاب و تلاشهای مستمر برای پیشرفت همه جانبه کشور بویژه در عرصه فرهنگی در راستای حفظ این انقلاب جهانی تاکید نمود.

گفتنی است در ابتدای این دیدار عضو هیئت رئیسه اتحادیه تشکل های قرآنی کشور، گزارشی از عملکرد ۱۶ ساله مؤسسه بیت الاحزان ارائه و چشم اندازی از آینده مؤسسه و تلاش های شبانه روزی مسئولان برای فعالیت در جهان اسلام بیان نمود.

شاهسونی همچنین از دغدغه های قرآنی در جامعه امروزی و از مشکلات موجود در جامعه برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تربیت ده میلیون حافظ قرآن سخن گفت. حجت الاسلام شاهسونی در ادامه از کم کاری برخی مسئولین در زمینه آموزش  علوم قرآنی در جامعه انتقاد نمود و بسیاری از آن ها را بی دغدغه دانست.

وی در پایان از دغدغه های قرآنی منوچهر متکی تقدیر و تشکر نمود و عنوان کرد چون از افکار و دغدغه های قرآنی جنابعالی اطلاع دارم احساس وظیفه کردم تا دیداری با شما داشته باشم و با همفکری بر بسط آموزه های قرآنی تأکیدی داشته باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات