حشمتی: بیت الاحزان مؤسسه مادر است/ در شورای توسعه قرآنی باید به مدارس حفظ تخصصی نگاه ویژه ای داشته باشیم

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، حجت الاسلام والمسلمین حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از بخش‌های مختلف مجموعه بیت الاحزان بازدید به عمل آورد.

وی ابتدا در حسینیه صاحب الزمان (عج) روستای قرآن آباد، یکی از محلهای برگزاری مدارس حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم بیت الاحزان حضور پیدا کرد و در جمع مردم این روستای قرآنی و قرآن آموزان به سخنرانی پرداخت. در ابتدای این بازدید پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه ارائه داد و سپس معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی از تلاش اهالی روستای قرآن آباد در جهت گسترش فرهنگ قرآن قدردانی کرد.

حشمتی سپس در نشستی صمیمی به گفتگو با قرآن آموزان مدرسه امام حسین (علیه السلام) پرداخت و از نزدیک با دغدغه ها و مشکلات آنها آشنا شد. وی در این دیدار و در گفتگو با قرآن آموز هندی این مدرسه شبانه روزی، نسبت به فراهم آوردن زمینه تحصیل قرآن آموزان کم بضاعت منطقه کشمیر هند در مدارس شبانه روزی بیت الاحزان قول حمایت داد.

بازدید از باغات موقوفه فدک، ساختمان قدیم بیت الاحزان، مؤسسه مرکزی بیت الاحزان و در نهایت مدرسه قرآن امام حسن مجتبی(علیه السلام) واقع در روستای لای خرمی از دیگر برنامه‌های معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

حشمتی در پایان در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای مرکز فارس، با عنوان این مطلب که بیت الاحزان مؤسسه مادر است، در خصوص مدارس شبانه روزی اظهار داشت: یک از نقاط قوت این مدارس، رها نشدن حافظان پس از اتمام دوره و استفاده از آنان به عنوان استاد قرآن است . وی همچنین از گسترش مدارس شبانه روزی حمایت کرد و اظهار داشت در شورای توسعه قرآنی باید به مدارس حفظ تخصصی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات