عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور اعتقاد دارد كه مسئولان ما هنوز به ارزش كار قرآنی و اثرات آن در جامعه پی نبرده‌اند و هنوز نمی‌دانند كه اگر حافظ قرآن تربیت شود چه اثری بر روی جامعه خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با انتقاد از بی‌توجهی‌های گسترده به فعالیت‌های قرآنی در استان فارس گفت: تقریباً می‌توانیم بگوییم که در استان فارس مسئولان قرآنی نداریم و حتی مسئولان فرهنگی ما هم قرآنی نیستند.

وی افزود: انتظاری که وجود دارد این است که استان فارس قطب قرآنی کشور شود، در صورتی که باید بدانیم با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود بلکه باید برای تحقق این مسئله وارد عمل شد.

هیچ امیدی به مسئولان فارس نداریم

شاهسونی با بیان اینکه من واقعاً از مسئولان استان فارس ناامید شده‌ام و برای درخواست کمک هیچگاه به آنان نامه نمی‌زنم و تنها به سراغ مسئولان کشوری و یا خیران می‌روم، گفت: من به عنوان یک فعال قرآنی هیچ امیدی به کمک مسئولان فارس در انجام کارهای قرآنی ندارم.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با تصریح اینکه مسئولان ما هنوز به ارزش کار قرآنی و اثرات آن در جامعه پی نبرده‌اند، گفت: آنان هنوز نمی‌دانند که اگر حافظ قرآن تربیت شود چه اثری بر روی جامعه خواهد داشت و بسیاری از این مشکلات اعم از دادگاه‌ها، زندان‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی در صورت پررنگ شدن فعالیت‌های قرآنی و فراگیری آن در سطوح مختلف، کاسته خواهند شد.

بسیاری از هزینه‌های کنونی جامعه با تقویت فعالیت‌های قرآنی کاسته می‌شود

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از هزینه‌های کنونی جامعه با تقویت فعالیت‌های قرآنی کاسته خواهد شد، گفت:‌ متأسفانه در زمینه فعالیت‌های قرآنی هیچ سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد به عنوان مثال احداث غسالخانه، سرویس‌های بهداشتی و فرهنگسراها در دستور کار مسئولان ما است اما ساخت دارالقرآن نیست.

انتقاد از عدم بی‌توجهی نسبت به ساخت دارالقرآن‌ها

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن ادامه داد: چرا شهرداری‌های ما افتخار می‌کنند که چه تعداد فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی ساخته‌اند اما برای دارالقرآن هیچ و هر زمان به آن‌ها مراجعه کرده و این مسائل را بیان می‌کنیم می‌گویند دو اتاق از یک فرهنگسرا را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا کار قرآنی انجام دهید و چرا برعکس نمی‌شود و دارالقرآن بسازند و دو اتاق آن را به امور دیگری اختصاص دهند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات