مرکز حفظ شبانه روزی قرآن کریم (فاطمیه)، ویژه قرآن آموزان دختر در قرآن آباد ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، حجت الاسلام شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) از شروع به کار مرکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم فاطمیه ویژه خواهران در روستای محمد آباد که به قرآن آباد ایران مشهور است خبر داد.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر خواهران جهت ورود به مرکز شبانه روزی حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) اذعان داشت: با توجه به محدودیت ظرفیت این مرکز در پذیرش قرآن آموزان خواهر و اصرار والدین و قرآن آموزان، در شورای آموزش مؤسسه تصمیم به تشکیل مجدد مرکز شبانه روزی فاطمیه به منظور پذیرش تعداد بیشتری از قرآن آموزان مستعد جهت حفظ یکساله قرآن کریم گرفته شد.

 

۱۶ قرآن آموز در مرکز فاطمیه مشغول به تحصیل هستند

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور افزود: این مرکز با توجه به وضعیت کرونایی فعلاً با ۱۶ قرآن آموز به صورت تخصصی فعال گردیده و امیدواریم در سال‌های آینده با عادی شدن شرایط بتوانیم با ظرفیت کامل در خدمت خواهران طالب حفظ قرآن کریم باشیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور با توضیح جزئیاتی از فعالیت‌های این مرکز شبانه روزی گفت: همانند سایر مراکز شبانه روزی حفظ یکساله مؤسسه، در این مرکز نیز قرآن آموزان به مدت یک سال به شکل تخصصی به فراگیری قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم می‌پردازند و غذا و اسکان و خوابگاه نیز به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: شیوه و شرایط ورود به این مراکز شامل سن ۱۴ تا ۲۲ سال، تسلط بر روخوانی و روانخوانی قرآن، سلامت جسمی و روحی و مجرد بودن است. داوطلبان پس از انجام آزمون و مصاحبه وارد دوره آزمایشی ۴۰ روزه شدند و پس از اتمام این دوره، وارد دوره اصلی شدند که روزانه دو صفحه حفظ و ماهیانه حدود دو جزء و نیم را حفظ می‌کنند، در حین حفظ نیز به ‌مرور محفوظات قبلی می‌پردازند.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان به تربیت قرآنی حافظان در این مراکز اشاره کرد و گفت: با توجه به معنویتی که در این مراکز وجود دارد، قرآن آموزان از لحاظ معنوی نیز رشد قابل توجهی پیدا می‌کنند، چنان که شاهد هستیم بیشتر قرآن آموزان نماز شب می‌خوانند و بعد از نماز صبح نیز بیدار هستند و ورزش صبحگاهی انجام می‌دهند.

مطالبه گسترده خواهران جهت حفظ قرآن در مراکز شبانه روزی

حجت الاسلام شاهسونی در خصوص سابقه مرکز شبانه روزی فاطمیه(س) گفت: این مرکز شبانه روزی از سال ۱۳۸۸ ویژه خواهران در روستای مبارک آباد استهبان آغاز به کار کرد و پس از ۷ سال فعالیت و تربیت تعداد زیادی از حافظان کل قرآن به دلیل مشکلاتی که در تأمین خوابگاه قرآن آموزان و مشکلات دیگر به وجود آمد فعالیت خود را متوقف نمود. وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۴ و با راه اندازی مرکز شبانه روزی حضرت زینب کبری(س) در استهبان ویژه خواهران، بخش زیادی از مطالبات خواهران علاقمند به حفظ یکساله قرآن پوشش داده شد اما همواره بسیاری از خواهران از محدودیت ظرفیت پذیرش این مرکز گلایه داشتند. لذا با توجه به فراهم شدن برخی زمینه‌ها تصمیم گرفتیم که مرکز فاطمیه را در روستای قرآنی محمد آباد راه اندازی کنیم و ان شاء الله در صورت موفقیت این مرکز شاهد ادامه فعالیت آن در سال‌های آینده و خدمت رسانی بیشتر به خواهران بزرگوار باشیم.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان خاطر نشان کرد: از آنجایی که این مؤسسه مردم‌نهاد است و مراکز شبانه روزی فعالیتهایی بسیار هزینه بر هستند، همواره در ارائه خدمات مطلوب به قرآن آموزان، با مشکلات مالی رو به ‌رو هستیم، البته از طریق ارگان‌های دولتی نیز برای حل این مشکلات در حال پیگیری‌هایی هستیم. اگر چه از خود افراد نیز شهریه مختصری دریافت می‌شود، اما این شهریه فقط بخش کوچکی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و مابقی هزینه‌ها را مؤسسه تأمین می‌نماید. لذا از تمامی خیرین و علاقمندان به گسترش فرهنگ قرآن کریم و اهل بیت (ع) دعوت می‌کنیم با مشارکت در تربیت حافظان قرآن کریم در ثواب مهجوریت زدایی از ساحت مقدس این کتاب آسمانی سهیم باشند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات