به مناسبت ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی:
مرحله نهایی نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، بیست و یکم بهمن ماه در شیراز برگزار می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بیت الاحزان، مدیر مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) از برگزاری مرحله نهایی نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم این مؤسسه در بیست و یکم بهمن ماه در شیراز خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری این مسابقات گفت: ظرف دوسال اخیر علی رغم مشکلاتی که به واسطه معضل کرونا در روند آموزشی مؤسسه به وجود آمد و کاهش شدید حمایت‌های دولتی از فعالیت‌های قرآنی، به مدد و لطف الهی و تلاش شبانه روزی همکاران مخلص ما در سراسر کشور بیش از ۲۱۲ نفر از قرآن‌آموزان مؤسسه حافظ کل قرآن کریم شدند و إن‌شاءالله در اسفند ماه در جشنواره بزرگ و ملی جبرئیل‌امین از‌ ایشان تجلیل به عمل می‌آید.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این که هر ساله جهت ایجاد رقابت بین قرآن‌آموزان و ارزیابی کلی طرح‌های آموزشی مؤسسه، مسابقه‌ای سراسری بین قرآن آموزان و معلمان مؤسسه در سراسر کشور برگزار می‌گردد اعلام کرد: امسال نیز به توفیق الهی این مسابقه در شهرستان شیراز با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در محل اجتماعات کمیته امداد فارس برگزار می‌گردد و حدود ۲۰۰ قرآن‌آموز در رشته‌های مختلف حفظ قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات به جز نوجوانان پسر در رشته حفظ یک جزء و سه جزء، عمدتاً از قرآن آموزان خواهر مؤسسه هستند که در رشته‌های حفظ کل، بیست جزء، ده جزء، پنج جزء، سه جزء و یک جزء با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. البته مسابقه حافظان کل و معلمان مجزا از قرآن آموزان مورد داوری قرار خواهد گرفت و به نفرات اول تا سوم هر رشته در صورت کسب حد نصاب لازم جوایز نقدی اهدا می‌گردد.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات سراسری بیت الاحزان نیز عصر همان روز با حضور مسئولان استان و خیرین در سالن اجتماعات کمیته امداد برگزار خواهد شد و علاوه بر نفرات برتر، به تمامی شرکت کنندگان در مسابقه نیز هدایایی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

یادآور می‌شود مرحله شعبه این مسابقات به دلیل شرایط ویژه کرونا در کشور برگزار نشد و مسابقات مرحله شهرستان با حضور نمایندگان منتخب شعب هر شهرستان حدود یک ماه پیش برگزار گردید که برگزیدگان این مرحله در شیراز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات