حفظ 4 جزء قرآن کریم توسط حافظان مراکز تخصصی حفظ روزانه بیت الاحزان/ هم اکنون 388 قرآن آموز در حال تحصیل در 30 مرکز تخصصی حفظ روزانه بیت الاحزان می باشند

 

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرانی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه، از حفظ ۴ جزء قرآن کریم توسط حافظان مراکز تخصصی حفظ روزانه بیت الاحزان خبر داد.

وی با اعلام این که هم اکنون ۳۸۸ قرآن آموز در حال تحصیل در ۳۰ مرکز تخصصی حفظ روزانه بیت الاحزان می باشند اظهار داشت: در حال حاضر ۳۴ مربی در رشته حفظ و ۱۰ مربی در سایر رشته های قرآنی در این مراکز مشغول فعالیت می باشند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور برنامه روزانه قرآن آموزان را حفظ یک صفحه از قرآن کریم عنوان کرد و افزود: علاوه بر حفظ، کلاس‌های استماع ترتیل، تجوید، اخلاق، ترجمه و مفاهیم نیز در برنامه روزانه این مراکز قرار دارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکلهای قرآنی استان فارس در خصوص برنامه های فرهنگی خاطر نشان کرد: برگزاری هر روزه زیارت حضرت زهرا(س)، مراسم هفتگی زیارت عاشورا، ختم صلوات، و اردوهای مختلف در طول دوره در تمامی مراکز اجرا می گردد. وی افزود کلاس ها به صورت نیم روزه برگزار می گردد و اکثر شعب برگزار کننده علیرغم مشکلات مالی، متقبل تهیه صبحانه قرآن آموزان نیز شده اند که با توجه به مردمی بودن شعب، مساعدت خیراندیشان در تداوم برنامه های این مراکز ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام شاهسونی در پایان یاد آور شد: اولین دوره مراکز روزانه حفظ دوساله بیت الاحزان از یکم مرداد ماه در ۷ استان کشور آغاز گردید و قرآن آموزان به مدت ۴۰ روز موسوم به دوره آزمایشی به حفظ جزء ۲۱ قرآن کریم نائل آمدند و قرآن آموزان مستعد از ۲۰ شهریور ماه دوره اصلی حفظ روزانه خود را آغاز نمودند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات