رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با بیان اینكه برنامه‌ریزی‌های جدید برای تقویت تعامل با مؤسسات مردمی انجام شده است، گفت:‌ در دستورالعمل‌های جدید خودمان تلاش می‌كنیم حتی‌المقدور از تصدی‌گری در اوقاف بكاهیم و تا جایی كه می‌توانیم یكسری از برنامه‌های قرآنی خود را به مؤسسات قرآنی بسپاریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به وضعیت برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات گفت: در گذشته اداره امور قرآنی سازمان اوقاف در استان‌ها وجود نداشت و صرفاً کارشناس قرآنی امور مربوط به فعالیت‌های قرآنی را دنبال می‌کرد اما از امسال این اداره در استان‌ها راه‌اندازی شده است.

وی افزود: به واسطه تقویتی که در سازمان اوقاف در استان‌های مختلف صورت گرفت، برنامه‌ریزی‌های جدیدی نیز در ستاد حفظ قرآن کریم کشورمان انجام شد و بنا بر این شد تا تعامل با مؤسسات قرآنی تقویت شود.

تلاش جهت کاهش تصدی‌گری اوقاف در فعالیت‌های قرآنی

حسینی با یادآوری اینکه برخی از مؤسسات قرآنی در کشورمان در بحث تربیت حافظان قرآن کریم پیشینه بسیار خوبی داشته و در این عرصه بسیار تلاش کرده‌اند، گفت: از این‌رو در دستورالعمل‌های جدید خودمان تلاش می‌کنیم حتی‌المقدور از تصدی‌گری در اوقاف بکاهیم و تا جایی که می‌توانیم یکسری از برنامه‌های قرآنی خود را به مؤسسات قرآنی بسپاریم تا مجموعه‌های مردمی در این موضوع تقویت شوند و بتوانیم این کار را انجام دهیم.

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف ادامه داد: شاهد این مسئله، ستادهایی است که در کشور راه‌اندازی کردیم و در آن اعضای مؤسسات مردمی عضویت دارند به عنوان مثال حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، از اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان، جزو ستاد حفظ قرآن کریم اوقاف هم هستند.

مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن با همکاری بیت‌الاحزان در کشور راه‌اندازی می‌شوند

وی با بیان اینکه با بیت‌الاحزان و چند مؤسسه دیگر کارهای خوبی را در حال انجام داریم، گفت: یکی از اخباری که اعلام کردیم با همکاری مؤسسات مردمی انجام می‌دهیم، بحث راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم است که این کار را همکاری مؤسسه بیت‌الاحزان انجام می‌شود.

شناسایی بقاع متبرکه جهت راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن

حسینی با یادآوری اینکه رویدادهای مشابهی هم داریم که طبعاٌ با مؤسسات مشابه دارد صورت می‌گیرد، گفت: بقاع متبرکه‌ای که استعداد برقراری این مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم را دارند شناسایی کردیم و اکنون در دستور کار ستاد حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف قرار داشته و در حال مطالعه و بررسی هستیم تا در این اماکن نیز مدارس شبانه‌روزی را برپا کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات