حدادی از مراحل تکمیل ساختمان شعبه بیت الاحزان روستای کوشکک از توابع شهرستان بختگان استان فارس خبر داد و گفت: باتوجه به ظرفیت های این مرکز ، راه اندازی شعبه شبانه روزی حفظ قرآن در این روستا برنامه ریزی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بیت‌الاحزان، حمید رضا حدادی مسئول بیت الاحزان شعبه کوشکک از مراحل تکمیل ساختمان شعبه بیت‌الاحزان روستای کوشکک از توابع شهرستان بختگان استان فارس خبر داد و گفت: باتوجه‌به ظرفیت‌های این مرکز، راه‌اندازی شعبه شبانه‌روزی حفظ قرآن در این روستا برنامه‌ریزی شده است.

حمیدرضا حدادی با اشاره به فعالیت بیت‌الاحزان روستای کوشکک از دهه فجر سال ۱۳۸۷ به صورت رسمی، گفت: قریب به ۱۴ سال است که بیت‌الاحزان کوشکک در مکانی امانتی فعال بوده و در طول این مدت کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ، مفاهیم، تفسیر، تهذیب و اخلاق، مناسبت‌های مذهبی و همچنین کلاس‌های مکتب النور ویژه نونهالان قرآنی برگزار شده است.

مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) شعبه شهدای کوشکک با بیان این‌که هم‌اکنون بیش از یک‌صد قرآن‌آموز در رشته‌های مختلف تحت آموزش هستند و در ۱۴ سال گذشته، بیش از ۵۰۰ قرآن‌آموز تحت پوشش بوده‌اند، اظهار کرد: موفق شده‌ایم با اعزام مربی از همین شعبه در روستاهای اطراف نیز چند دوره کلاس‌های قرآنی را برگزار کنیم و خوشبختانه در این زمینه موفقیت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم و حتی این اقدامات منجر به راه‌اندازی شعبه‌های جدید من‌جمله شعبه آباده طشک و قاسم آباد شده است.

وی افزود: در بخش حفظ که رکن مهم آموزش بیت‌الاحزان کوشکک بوده تاکنون ۱۶ حافظ کل قرآن کریم و بیش از ۱۰۰ نفر حافظ در اجزاء مختلف تربیت شده است.

مسئول بیت الاحزان شهدای کوشکک متذکر شد: احداث ساختمان این شعبه از ۱۰ سال پیش با همت و مشارکت مردم با زیر بنای ۵۰۰ متر مربع در قطعه زمین اهدایی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع آغاز شده است که در این ۱۰ سال علی رغم مشکلات مالی، عملیات زیر بنایی، دیوارکشی و سقف ریزی انجام شده است و هم‌اکنون مشغول تکمیل کارهای داخلی ساختمان هستیم.

حدادی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا در سال جاری و پس از تکمیل مراحل داخلی ساختمان بتوانیم شاهد افتتاح اولین مرکز تخصصی قرآنی در شهرستان باشیم، یادآور شد: باتوجه‌به این‌که زیربنای این ساختمان ۵۰۰ مترمربع است، بنا داریم پس از اتمام ساخت، مرکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن کریم شهدای کوشکک را راه‌اندازی کنیم تا با جذب و تربیت قرآنی جوانان از نقاط مختلف کشور در ترویج آموزه‌های قرآن کریم سهیم باشیم.

وی با بیان این که مؤسسه تنها با حمایت‌های مردمی اداره می‌شود خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و خیراندیشان می‌توانند کمک‌های نقدی یا غیرنقدی خود را از طریق شماره کارت بانک کشاورزی ۶۰۳۷۷۰۷۰۰۰۰۶۳۸۰۴ به نام بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) واریز کنند. جهت اطلاعات بیشتر و پیگیری مساعدت‌ها با شماره: ۰۹۱۷۹۳۴۳۶۶۴ (حدادی) تماس حاصل نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات