مدیر مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان با تأکید بر اینکه مدارس‌ شبانه‌روزی حفظ قرآن طرح نوپاییست، گفت: این مدارس نیازمند حمایت و مساعدت مسئولان و خیّران است.

به گزارش پایگاه خبری مؤسسه بیت الاحزان حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) طی ارتباط تلفنی در برنامه رویدادهای قرآنی، ۱۹ مهرماه شبکه قرآن و معارف سیما به بیان توضیحی جامع و مانع از فعالیت‌های مدارس شبانه‌روزی بیت‌الاحزان پرداخت.

وی گفت: این مؤسسه از جمله مؤسساتیست که در زمینه حفظ قرآن فعالیت وسیعی را دارد که از جمله آن می‌توان به فعالیت ۱۴۰ شعبه در ۱۲ استان کشور و فعالیت ۹ مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن اشاره کرد.

شاهسونی عنوان کرد: از این ۹ مدرسه شبانه‌روزی چهار مدرسه در روستای قرآنی استهبان، یک مدرسه در شهرستان فسا، یک مدرسه در شیراز و یک مدرسه در مشهد و دو مدرسه نیز در ابرکوه یزد با همکاری بنیاد فرهنگی امیر المؤمنین (علیه السلام) ابرکوه در حال فعالیت است.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان با اشاره به شرایط ثبت نام در این مدارس شبانه‌روزی بیان کرد: در اردیبهشت‌ماه هر سال ثبت نام این مدارس از طریق پایگاه اینترنتی مؤسسه به نشانی https://www.beytolahzan.ir انجام می‌شود و از نیمه خردادماه مصاحبه و گزینش از متقاضیان به‌صورت حضوری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: افرادی که در مصاحبه پذیرفته شوند، وارد دوره آزمایشی که حدود یک ماه تا ۴۰ روز است، می‌شوند و افراد در این دوره پس از استعدادیابی و به‌دست آوردن حدنصاب لازم به دوره اصلی که طی ۱۱ ماه و با موضوع حفظ و تدبر در قرآن برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند کرد.

شاهسونی در پایان با تأکید بر اینکه مدارس شبانه‌روزی طرح نوپاییست که تاکنون حافظان زیادی را تربیت کرده است، بیان کرد: از حمایت همه مسئولان و خیران از این مدارس تشکر می‌کنم اما با توجه به استقبالی که می‌شود، این مدارس نیازمند مساعدت و همکاری بیش از پیش مسئولان و خیّران است.

وی با اشاره به راه‌های ارتباطی علاقه‌مندان با مؤسسه، افزود: متقاضیان از طریق مراجعه به تارنمای مؤسسه بیت‌الاحزان و یا از طریق تماس با شماره‌های ۰۷۱۵۳۲۸۴۰۷۶-۰۷۱۵۳۲۸۵۱۸۶ می‌توانند از اخبار و اطلاعات روزانه این مرکز مطلع شوند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات