محفل انس با قرآن کریم با اجرای برنامه حفظ قرآن توسط حافظان روشندل، آقایان سعید حسن شاهی و بهزاد مزارعی و سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی در امامزاده پیرمراد شهرستان استهبان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیاتی چند از قرآن کریم توسط مهدی برهانی تلاوت شد

 در ادامه حجت الاسلام شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت الاحزان در رابطه با اهمیت توجه به قرآن کریم و همچنین جایگاه حافظان قرآن کریم مواردی  را بیان نمود.

 وی با ذکر خاطراتی از آغاز فعالیت های قرآنی خود در اوایل دهه هفتاد عنوان کرد: در سال ۱۳۷۲ وضعیت حفظ قرآن در کشور در شرایط مساعدی نبود و حفظ چند جزء از قرآن کریم توسط برخی از افراد امتیاز ویژه ای محسوب می شد.

شاهسونی با بیان اینکه در آن برهه بسیاری بر این باور بودند که حفظ قرآن کریم فقط توسط برخی از نخبگان میسر است تصریح کرد: در اوایل راه اندازی بیت الاحزان بسیاری از نهادهای دولتی برای حفظ یک جزء از قرآن کریم یک سکه بهار آزادی هدیه می دادند و این امر نشان از تعداد کم حافظان قرآن داشت.

 در ادامه حافظان روشندل قرآن کریم، آقایان سعید حسن شاهی و بهزاد مزارعی که هر دو از حافظان کل قرآن کریم بودند به اجرای برنامه حفظ پرداختند.

یادآور می‌شود، هم اکنون دوره آزمایشی ۴۰ روزه مدارس شبانه روزی بیت الاحزان با حضور بیش از ۱۹۰ قرآن آموز خواهر و برادر از ۳۱ استان کشور در شهرستان قرآنی استهبان در حال برگزاری است و پس از اتمام این دوره قرآن آموزان برتر و مستعد دوره به دوره اصلی اا ماهه دعوت خواهند شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات