طی سفر دوم دکتر احمدی نژاد و همراهان وی به استان فارس و ارائه گزارشی از عملکرد قرآنی این شهرستان به اعضای هیئت دولت توسط مسئولین شهرستان استهبان در نشست رئیس جمهور به همراه وزرا، تصمیم هیئت دولت مبنی بر نام گذاری شهرستان استهبان به شهرستان قرآنی کشور مصوب شد.

 

در این میان نقش بی بدیل و تاثیر گذار مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) را نمی توان از نظر دور داشت چرا که با نگاهی گذرا به عملکرد این مؤسسه در می یابیم که علاوه بر اهداء ۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم در سراسر کشور از سوی این مؤسسه  که  مدیریت آن از دفتر مرکزی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) واقع در روستای ماهفرخان از توابع شهرستان استهبان صورت می گیرد.

 راه اندازی اولین مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم در این شهرستان و روستای قرآنی محمد آباد، تربیت ۷ حافظ کل قرآن کریم در یک خانواده ، ۵۳ حافظ کل قرآن کریم در روستای محمد آباد (قرآن آباد ایران) و تاسیس ۱۳۰ شعبه قرآنی در ۹ استان کشور که هدایت همه آنها از شعبه مرکزی واقع در روستای ماهفرخان از توابع شهرستان قرآنی استهبان انجام می پذیرد و حضور بیش از ۲۷۰ قرآن آموز از ۲۲ استان کشور دردوره آزمایشی  سیزدهمین دوره حفظ  تخصصی یک ساله کل قرآن کریم این مؤسسه که دراین شهرستان برگزار شد همگی حکایت از عملکرد قرآنی مطلوب این شهرستان می باشد.

 به دنبال نام گذاری استهبان به عنوان شهرستان قرآنی، در تقویم این شهرستان ۸ الی۱۴ آبان به عنوان هفته قرآن نام گذاری شده است.

امسال نیز با هماهنگی های دبیر خانه شهرستان قرآنی استهبان قرار است مراسم متنوعی در راستای بسط فرهنگ قرآنی و ارج نهادن به خدمات حافظان و خادمان قرآن برگزار می گردد.

ان شاء الله برنامه های هفته قرآنی در جلسه مسئولان شهرستان استهبان در دبیرخانه قرآنی این شهرستان که چهارشنبه ۱۷ مهر برگزار می گردد تشریح خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات