حجت‌الاسلام ‌و المسلمین حدائق، با حضور در مدرسه شبانه روزی حفظ شاهچراغ (علیه السلام) به ایراد بیاناتی در جمع قرآن پژوهان و اساتید پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) حجت‌الاسلام ‌و المسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با حضور در مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم حضرت شاهچراغ (علیه السلام) به بیان احادیث و راوایاتی پیرامون قرآن پرداخت.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین حدائق، با قرائت حدیث معروف امام صادق (علیه السلام) “مَن قَرَاَ القُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اللّه عَزَّوَجَلَّ مَعَ السَّفَرَهِ الکِرامِ البَرَرَهِ ، وَ کانَ القُرآنُ حَجیزا عَنهُ یَومَ القیامَهِ ؛ هر جوان مؤمنى که در جوانى قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت و خونش مى آمیزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نیک قرار مى دهد و قرآن نگهبان او در روز قیامت، خواهد بود.” به بیان عظمت حفظ قرآن در دوران جوانی پرداخت و این کار را بسیار باارزش معرفی کرد.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود در ادامه به بیان خاطره ای از حاج علی اکبر سیف از اساتید دانشگاه پرداخت و این گونه گفت: استاد سیف در یکی از سفرهایش به فرانسه درمی یابد که غیر مسلمانان فرانسه به ترجمه قرآن اهتمام ویژه دارند و مسائل اجتماعی و اخلاقی خود را از این کتاب عظیم استخراج می کنند ولی ما مسلمانان آن طور که شایسته است از قرآن استفاده نمی کنیم.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین حدائق، در بخش دیگری از صحبت های خود به فرازی از نامه امام رضا (علیه السلام) به حضرت عبد العظیم حسنی (علیه السلام) اشاره کرد و افزود: حضرت می فرماید: سلام مرا به شیعیان برسان و بگو اهل صدق گفتار باشند و راهی برای نفوذ شیطان قرار ندهند.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود در پایان به تشویق قرآن پژوهان که در حال حفظ قرآن هستند پرداخت و ضمن ابراز خرسندی از برنامه حفظ مدارس شبانه روزی به جوانان توصیه کرد: قدر فرصت جوانی و حفظ قرآن در این ایام را بدانید، در زمان جوانی ما این مدارس وجود نداشت که ما هم بتوانیم استفاده کنیم اما شما قدر این فرصت ناب را بدانید و در این زمینه هرچه می توانید تلاش کنید.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین حدائق در پایان این جلسه اخلاقی یک جلد کتاب با عنوان شرح زیارت آل یاسین (به قلم خودشان) به کلیه قرآن پژوهان و اساتید اهدا کردند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات