با پیگیری فراکسیون قرآن و حمایت وزیر ارشاد انجام گرفت؛
با پیگیری‌های فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس و حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تغییراتی در دو ردیف از اساسنامه صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان و هنرمندان کشور به نفع فعالان قرآنی به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از ایکنا، ۲۷ مهرماه جلسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از این جلسه و به دنبال درخواست‌های رئیس و اعضای فراکسیون مبنی بر حمایت از فعالان قرآنی، از تغییر اساسنامه و نیز تغییر نام صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان و هنرمندان کشور خبر داد؛ صندوقی که مهم‌ترین کارکرد آن مباحث بیمه‌ای فعالان حوزه فرهنگ و هنر بوده است.

بر این اساس، تغییرات صورت‌گرفته در جلسه ۱۷ مهرماه، کارگروه اجماع شوراهای فرهنگی مقام عالی وزارت(کاشف) به تصویب رسیده است.

در این مصوبه آمده است: در جلسه مورخه ۱۷/۷/۱۴۰۰ کارگروه اجماع شوراهای فرهنگی مقام عالی وزارت(کاشف)، موضوع اصلاحات برخی بندهای اساسنامه و تشکیل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان و هنرمندان کشور (مصوبه جلسه مورخ ۱۵/۵/۱۳۸۲ هیئت وزیران)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اصلاحات ذیل به تصویب رسید.

الف – بند «د» از ردیف ۱ اساسنامه به این عبارت تغییر کند؛ «خدمات صندوق به اشخاص حقیقی جامعه نویسندگان، خبرنگاران، هنرمندان، فیلم‌سازان و فعالان قرآن و عترت ارائه شود.

ب – ردیف ۲ اساسنامه، به این نحو تغییر کند؛ «سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است بودجه مورد نیاز را به عنوان کمک در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی و منظور نماید. بدیهی است بودجه متناسب با افزوده شدن عبارت فعالان قرآن و عترت می‌بایست همواره در بودجه سنواتی لحاظ گردد.»

بر اساس گزارش ایکنا، در حالی در این سند نامی از تغییر عنوان صندوق هنرمندان برده نشده است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه با اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی از تغییر نام این صندوق به صندوق اعتباری فرهنگ و فعالان قرآنی خبر داده بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات