حفظ قرآن در روستایی محروم و دور افتاده؛روستای ریزآب از توابع بخش قطرویه شهرستان نی ریز در 200 کیلومتری جنوب شرق فارس قرار دارد که در آنجا خانواده ای با همت بلند از طریق مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) به حفظ کل قرآن کریم روی آورده اند.«یوسف» فرزند بزرگ خانواده یار‌احمدی است که با تربیت ۸ فرزند حافظ قرآن، جمعی نورانی را در خانه و خانواده خود فراهم کرده‌اند؛جزئیات زندگی این ستاره قرآنی را در برنامه امشب ستاره ها شبکه قرآن ببینید.

 

حجت الاسلام یوسف یار‌احمدی، حافظ قرآن کریم که در سال ۱۳۶۶ در روستای ریزآب از توابع شهرستان نی‌ریز استان فارس چشم به جهان گشود، فرزند بزرگ خانواده یار‌احمدی است، که با همت بلندش در راستای روی آوردن شش برادر و یک خواهر و همچنین همسر خود، جمعی نورانی را ‌در خانواده یاراحمدی ایجاد کرده است.

این حافظ قرآن کریم در سال اول تحصیلی حوزه علمیه، توسط برخی از دوستان به حفظ قرآن کریم علاقه‌مند شد و همواره حفظ قرآن ‌را ‌دشوار‌ می‌دانست، در همین زمان بود که با مؤسسه‌ای با نام بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) آشنا شد، مؤسسه‌ای که ظرف مدت یکسال افراد را حفاظ کل قرآن می‌کرد، بلافاصله در یکی از مدارس شبانه‌روزی این مؤسسه نام‌نویسی کرد و پس از گذراندن آزمون‌های ورودی، کلاس‌های آموزش حفظ قرآن را در مدرسه شبانه‌روزی مؤسسه بیت‌الاحزان فاطمه(س) آغاز کرد.

وی پس از حضور در مدرسه شبانه روزی به تدریج اعضای خانواده خود را نیز به حفظ قرآن تشویق کرد تا جایی که در حال حاضر ۵ برادر، تنها خواهر و همسر وی حافظ کل قرآن کریم هستند و ۵ برادر وی مشغول تحصیل در حوزه علمیه می باشند.

حجت الاسلام یاراحمدی هم اکنون مدیر مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم امام حسن مجتبی (ع) می باشد.

به دلیل فعالیت‌های چشمگیر این خانواده قرآنی، برنامه «ستاره‌ها» شبکه قرآن این هفته میزبان حجت الاسلام یوسف یاراحمدی خواهد بود و با پخش مستندی از زندگی، با وی به گفتگو خواهد نشست.

این گفتگوی جذاب را ازدست ندهید:

زمان پخش برنامه طبق اعلام مسئولان شبکه قرآن سیما ساعت ۲۰:۰۰ امشب و بازپخش آن ساعت ۱۳:۰۰ فردا جمعه خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات