بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم جایزه دبی در حالی آغاز شد که مجتبی علیرضالو حافظ بیت الاحزان به عنوان نماینده ایران در این مسابقات حضور دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم جایزه دبی در سالن اجتماعات اتاق «بازرگانی و صنعت دبی» و در رشته حفظ کل قرآن از روز ۲۴ خرداد مصادف با ۷ رمضان آغاز شد و تا چهارم تیر ماه ادامه خواهد داشت.

بنابر این گزارش پس از ارزیابی اولیه، ۸۴ متسابق جواز حضور در مرحله اصلی این مسابقات را پیدا کردند که روزانه بین ۸ تا ۱۰ نفر به ارائه محفوظات می‌پردازند.

مجتبی علیرضالو نماینده کشورمان در این مسابقات پس از قبولی در آزمون اولیه که روز ۲۳ خرداد برگزار شد، بر اساس قرعه اعلام شده در تاریخ ۳۱ خردادماه در سالن اصلی پاسخگوی سؤالات هیئت داوران خواهد بود.

علیرضالو در روزهای ابتدایی حضورش در امارات در گفتگو با خبرگزاری فارس ضمن اعلام آمادگی برای شرکت در مسابقات امارات گفت: به لطف خدا آمادگی خوبی برای حضور در مسابقات دارم و از ایام باقی‌مانده برای مرور محفوظات استفاده می‌کنم.

وی تنهایی را بزرگترین مشکلش برای حضور در امارات دانست و گفت: اکنون چند روز است که در امارات به سر می‌برم و فقط تنها مشکلم تنهایی است زیرا برای مرور محفوظات به همراه نیاز دارم.

نماینده کشورمان در مسابقات قرآن امارات با گلایه از مسئولان کشور مبنی بر عدم اعزام همراه به امارات گفت: پیش از مسابقات قرار براعزام همراه به مسابقات امارات بود و من هم مادرم را برای این کار معرفی کردم، زیرا در واقع مادرم به جز همراه، مربی من هم هست و برای مرور محفوظات کمکم می‌کند، اما دقایق آخر مسئولان اعلام کردند که شما به امارات برو همراهت را هم چند روز بعد اعزام می‌کنیم که تاکنون این اتفاق رخ نداده و پاسخ هم این است که کشور امارات برای افراد بالای ۱۶ سال همراه قبول نمی‌کند درحالی که طبق تحقیقات من چنین چیزی صحت ندارد.

علیرضا‌لو افزود: ایام مسابقات امارات حدود ۲۰ روز است و حضور در کشور غریب آن هم تنها بسیار سخت است، این را هم بگویم تا این لحظه هنوز کسی از رایزنی فرهنگی و حتی کنسولگری ایران در دبی نزد من نیامده است.

وی ضمن التماس دعای خیر از مردم گفت: آمادگی خوبی برای شرکت در مسابقات امارات دارم هر چند که در این رقابت‌ها تاکنون به هیچ یک از نمایندگان کشور مقامی نداده‌اند اما من با هدف نشان دادن توان حفاظ کشور در مسابقات حضور پیدا می‌کنم و به دیگر مسائل فکر نمی‌کنم. از همه مردم کشور عزیزم التماس دعای خیر دارم تا ان شا الله نماینده شایسته‌ای برای کشور عزیزم باشم.

نماینده کشورمان در گفتگو با خبرگزاری ایکنا به ارزیابی سطح متسابقین سومین روز مسابقات پرداخت و افزود: تمام قرائت‌ها ساده و بدون کوچک‌ترین تنوع لحنی است؛ یعنی اگر متسابقین قرائت خود را با یک نوع لحن آغاز می‌کنند، تا آخر با همان لحن ادامه داده و قرائت خود را پایان می‌برند.

مجتبی علیرضالو، حافظ کل قرآن کریم متولد ۱۳۷۵ در شهرستان شهریار استان تهران است.
وی از دوران کودکی با تشویق خانواده به فعالیت‌های قرآنی روی آورد به طوری که یکی از بهترین سرگرمی‌هایش خواندن قرآن کریم بود تا اینکه یک روز با تشویق همکلاس‌هایش در جلسات حفظ قرآن شرکت می‌کند و از آن پس وارد عرصه حفظ قرآن کریم می‌شود.
علیرضالو پس از پایان دوره راهنمایی با وجود مخالفت خانواده از شهریار به مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شهرستان استهبان می‌رود و در کمتر از یک سال کل آیات الهی را حفظ می‌کند. پس از آن نیز به دلیل تشویق دوستانش در مؤسسه بیت‌الأحزان به حوزه علمیه می‌رود تا در آنجا فعالیت‌های قرآنی خود را توسعه بخشد.
وی هم‌اکنون در حوزه علمیه امام رضا(ع) استان قم که ویژه حافظان قرآن کریم است، در حال تحصیل است.
مجتبی علیرضالو در سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در رتبه عالی قرار گرفت.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات