مدیر طرح ملی رحله شادگان جزئیاتی از برگزاری این طرح در سال 1401 ارائه کرد

حجت الاسلام علی آلبوغبیش میزبان طرح ملی رحله در شهرستان شادگان خوزستان می گوید ۴ سال است طرح رحله در شادگان برگزار می شود و با استقبال مردمی مناسبی مواجه هستیم در این راستا انتظار داریم مسئولان فرهنگی کشور از طرح های قرآنی حمایت بیشتری کنند و دغدغه مند به آن نگاه کنند.

آلبوغبیش در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان گفت: حضور خیرین و نیک اندیشان گرامی در هر امری باعث دلگرمی است و می تواند به پرشورتر شدن آن کمک کند در این مسیر انتظار داریم حمایت خیرین از برگزاری طرح های قرآنی تداوم بیشتری داشته باشد و به اعتقاد ما هر حرکتی که در مسیر ترویج قرآن صورت گیرد می تواند به نشاط روانی جامعه منتهی شود.

وی ضمن تشکر از بنیاد علوی در برگزاری طرح ملی رحله سال گذشته اضافه کرد: در برگزاری رحله امسال آموزش و پرورش شادگان همکاری نزدیکی با بیت الاحزان دارد و در این راستا یک مدرسه شبانه روزی را در اختیار طرح قرار داده است که لازم می‌دانیم از مدیر آموزش و پرورش شهرستان شادگان و مدیر مدرسه قدردانی داشته باشیم.

او در ادامه افزود: فرهنگ سازی قرآنی نیز امری است که باید جدی تر دنبال شود و یک نیاز اساسی است در این مسیر از مسئولان می خواهیم رویکرد شان مبتنی بر این خواسته باشد.

این حافظ قرآن کریم عمده مشکل طرح های فرهنگی را مسائل مالی دانست و خواستار رفع این مساله از جانب مسئولان شد.

به گفته وی سرمایه گذاری در حوزه های قرآنی یکی از نیازهای اساسی کشور است و حمایت جدی مسئولان و مردم در این راستا یک ضرورت است.

گفتنی است طرح ملی رحله، دوره شبانه روزی حفظ قرآن کریم در تابستان با محوریت حفظ جزء ۳۰ و سوره مبارکه بقره ویژه نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله می‌باشد که مؤسسه بیت الاحزان با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مرکز قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور در تابستان جاری برای هشتمین سال متوالی در ۳۷ مرکز در سراسر کشور برگزار خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
3 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

انشالله همیشه موفق باشید

ومن الله التوفیق

ماشاالله احسنتم