حجت الاسلام علی اصغر همتی دبیر طرح ملی آیات زندگی از شرکت 122 مددجو و سرباز زندان نی‌ریز در سطح یک طرح ملی آیات زندگی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، حجت الاسلام علی اصغر همتی، دبیر طرح ملی آیات زندگی از پایان موفقیت آمیز سطح یک این طرح ملی در بند قرآن و عترت زندان نی‌ریز خبر داد.

وی با اشاره به سابقه برگزاری طرح آیات زندگی در زندان استهبان گفت: زندان نی‌ریز نیز در ابتدای سال جاری درخواست برگزاری طرح را در سایت مؤسسه ثبت کرد. پس از بررسی شرایط، طی تفاهم‌نامه منعقد شده بین معاونت فرهنگی سازمان زندان‌های فارس و مؤسسه بیت الاحزان، این طرح ملی از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در زندان نی‌ریز برگزار گردید.

همتی با اشاره به این که ۱۲۲ نفر از مددجویان و نیروهای وظیفه زندان در این طرح مشارکت کردند در خصوص شیوه برگزاری طرح گفت: هر روز پس از برگزاری مراسم صبحگاه، آیه هفته به همراه ترجمه آن توسط روحانی بند قرآنی قرائت می‌شده است و مددجویان با تکرار آیات به صورت هفتگی و مرور آن موفق به حفظ ۴۰ آیه سطح یک طرح ملی آیات زندگی به همراه ترجمه و موضوع آن شدند.

دبیر طرح ملی آیات زندگی پایان اجرای طرح را ۳۰ مرداد ماه عنوان کرد و افزود: پس از اتمام طرح طی مراسمی که در شهریور ماه با حضور دادستان، شهردار، اعضای شورای شهر و مسئول بیت الاحزان نی‌ریز برگزار شد از نفرات برتر با اهدای گواهینامه اتمام سطح یک و اعطای مزایای خاص جهت مددجویان تقدیر شد.

وی با اشاره به جذابیت طرح و استقبال خوب مددجویان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با گسترش این طرح در زندان‌های سراسر کشور، شاهد انس هر چه بیشتر زندانیان با قرآن کریم و به تبع آن فراهم آمدن زمینه رشد روحی و معنوی این اقشار چه درون محیط زندان و چه در بازگشت به جامعه و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

یاد آور می‌شود طرح ملی آیات زندگی حفظ هفتگی یک یا دو آیه موضوعی و کاربردی قرآن کریم به همراه ترجمه و آشنایی اجمالی با تفسیر و نکات پیرامون آن آیه می‌باشد و تاکنون در بیش از ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور به صورت حضوری یا مجازی برگزار شده است. هر سطح این طرح شامل ۴۰ آیه موضوعی قرآن کریم است و شرکت کنندگان در صورت قبولی در آزمون پایانی طرح، علاوه بر گواهی شرکت در سطح مورد نظر، از جوایز و مزایای طرح نیز بهره مند می‌شوند.