سعادتی با اشاره به اجرای طرح «تلاوت نور» در بیش از ۳۰ هزار مساجد کشور، گفت: طرح «تفسیر نور» هم در هفت هزار مسجد کشور اجرا می شود و این دو طرح مقدمه ای برای اجرای طرح «آیات زندگی» است که به شکل پایلوت در سه استان کشور از جمله استان فارس اجرا می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به نقل از خبرگزاری شبستان، «سعید سعادتی»، روز گذشته (جمعه ۱۸ مرداد) در دوره توجیهی طرح قرآنی «آیات زندگی» که با حضور مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس به عنوان مجری این طرح، برگزار شد، با بیان اینکه تربیت انسان متعهد یکی از رسالت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد است، گفت: این کار در امتداد کار انبیاء (ع)‌ الهی و ائمه اطهار (ع) است و بهترین و کامل ترین سند و منبع برای تربیت انسان، قرآن کریم است.

معاون فرهنگی و هنری ستادهماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به ضرورت عملیاتی سازی آیات قرآن کریم در زندگی، افزود: در منظومه مقام معظم رهبری نگاه کامل به قرآن کریم در قالب مثلثی با اضلاع معرفت، معنویت و بصیرت آمده است که هر کدام از این اضلاع به تنهایی تاثیری ندارند و باید با اقدام به موقع و تدبیر نهادینه شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برخی اوقات تصور می‌شود که برای رونق های اقتصادی و حل و فصل امور جاری کشور باید فقط مسئولان همت کنند و رسالت خود را فراموش می‌کنیم و این در حالی است که برخی امور توسط نیرو های مردمی قابل اجراست و نتایج خوبی هم می‌رسد.

سعادتی، از کانون های مساجد به عنوان پیشران حرکت های فرهنگی و هنری در محله خود یاد کرد و گفت: کانون های مساجد در سطح منطقه و محله خود به عنوان جریان های تاثیرگذار فعالیت می‌کنند که می‌توانند از این ظرفیت برای تربیت انسان های متعهد در عرصه های فرهنگی و هنری با توجه به نشر قرآن و معارف قرآنی استفاده کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دنیای امروز نسبت عرضه و تقاضا در همه مسائل به ویژه مباحث فرهنگی و هنری فاصله دارد، تاکید کرد: امروز علاوه بر فاصله عرضه و تقاضا، انتخاب مخاطب هم به کمتر از ثانیه رسیده است چرا که مخاطب گزینه های بیشتری برای انتخاب در دست دارد و در واقع قدرت انتخاب بیشتر شده است.

معاون فرهنگی و هنری ستادهماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به اجرای طرح «تلاوت نور» در بیش از ۳۰ هزار مساجد کشور، گفت: طرح «تفسیر نور»هم در هفت هزار مسجد کشور اجرا می‌شود و این ۲ طرح مقدمه ای برای اجرای طرح «آیات زندگی» است که به شکل پایلوت در سه استان کشور ازجمله استان فارس با همکاری موسسه قرآنی «بیت الاحزان حضرت زهرا (س)» اجرا می‌شود.

سعادتی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح‌ها باید تکنولوژی را همراه و مفاهیم قرآنی را با ابزار های روز به نوجوانان و جوانان منتقل کرد، افزود: رسالت کانون های مساجد این است که معارف دینی، اهل بیت (ع) و قرآن را با ابزار و اقتضائات روز به جوان و نوجوان تشنه برسانند که اگر این کار با نیت و دلی انجام شود، ثمره های خوبی خواهد داشت کما اینکه در اجرای برنامه های مختلف از جمله مسابقات قرآنی «مدها متان» به این موارد توجه شد که شاهد افزایش آمار مخاطبین بودیم.

خاطرنشان می‌شود، دوره توجیهی طرح قرآنی «آیات زندگی» که با حضور حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام «علیرضا شاهسونی»، مسئول موسسه قرآنی «بیت الاحزان حضرت زهرا (س)» و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد مجری این طرح در شیراز برگزار شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات