مهلت نام نویسی مراکز شبانه روزی حفظ یکساله تا 15 خرداد تمدید شد
مهلت نام نویسی طرح های حفظ شبانه روزی قرآن مؤسسه بیت الاحزان تا 15 خردادماه تمدید شد/ شهریه رایگان طرح های حفظ شبانه روزی قرآن برای اقشار خاص/ حافظان کل قرآن تسهیلات ازدواج دریافت می کنند

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان از تمدید مهلت نام نویسی طرح های ملی حفظ شبانه روزی قرآن کریم این مؤسسه خبر داد.

وی گفت: با توجه به استقبال پرشور مردمی از طرح های ملی حفظ شبانه روزی و رحله قرآن کریم، مهلت نام نویسی این دوره ها که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده تا ۱۵ خرداد ماه جاری تمدید شد.

شاهسونی در این باره گفت: تا به امروز بیش از ۱۱۰۰ نفر در طرح‌های شبانه روزی رحله و حفظ یک ساله قرآن کریم نام نویسی کرده‌اند و در بین مراکز شبانه روزی، مراکز حضرت زینب کبری (س) نی‌ریز، تحفیظ رضوی مشهد مقدس و شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان از بیشترین استقبال مردمی برخوردار بوده‌اند.

وی افزود: در بین مراکز طرح ملی رحله نیز ۳ مرکز شیراز، استهبان و دزفول بیشترین آمار ثبت نام کنندگان را تاکنون داشته‌اند.

مدیر مسئول موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان از متقاضیان خواست در سریع ترین زمان ممکن نام نویسی خود را انجام دهند و مراحل ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول ننمایند.

شهریه دوره های شبانه روزی جهت ایتام و سادات رایگان شد

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به هزینه بالای برگزاری دوره‌های شبانه روزی اضافه کرد: مؤسسه بیت الاحزان با توجه به این که مؤسسه ای مردمی است سعی کرده با تکیه بر کمک‌های مردمی و خیر اندیشان شهریه این دوره ها را به حداقل ممکن برساند و قرآن آموزان تنها بخش اندکی از هزینه‌های واقعی طرح را پرداخت می‌نمایند. او در این رابطه از مساعدت یکی از خیراندیشان در پی بازدید اخیر وی از مراکز قرآنی بیت الاحزان خبر داد و گفت: خوشبختانه این فرد خیر قرآنی، هزینه تحصیل کامل قرآن آموزان ایتام و سادات حاضر در مراکز شبانه روزی و طرح ملی رحله را تقبل کرد و بنابراین این عزیزان در صورت داشتن شرایط عمومی دوره و قبولی در مصاحبه تخصصی، هیچ گونه هزینه‌ای بابت تحصیل در این مراکز در طول دوره پرداخت نخواهند کرد.

حجت الاسلام شاهسونی از اعطای تسهیلات جهت ازدواج حافظان کل قرآن کریم مراکز شبانه روزی حفظ یکساله این مؤسسه خبر داد و گفت: طی توافقی که با این خیر نیک اندیش داشته‌ایم، قرآن آموزان مراکز شبانه روزی بیت الاحزان در صورتی که موفق به حفظ کل قرآن کریم شوند تسهیلات ازدواج دریافت خواهند کرد.

گفتنی است طرح ملی رحله که امسال هشتمین دوره آن برگزار می شود، شامل حفظ سوره مبارکه بقره و جزء سی ام قرآن کریم می باشد و در تعطیلات تابستان برگزار می شود. این طرح هر ساله به صورت شبانه روزی ویژه جوانان و نوجوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله و با همکاری نهادهای قرآنی فرهنگی کشور برگزار می‌گردد و تاکنون بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در این طرح حافظ اجزاء قرآن کریم شده‌اند. ضمن اینکه مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم نیز طی ۲۱ سال گذشته پذیرای قرآن آموزانی از اقصی نقاط کشور و کشورهای خارجی بوده است و تاکنون قریب ۱۱۰۰ جوان و نوجوان ۱۴ تا ۲۲ ساله با حضور در این مراکز حافظ کل قرآن کریم شده‌اند.

علاقه مندان جهت آگاهی از شرایط و نام نویسی در طرح می‌توانند بر روی این لینک کلیک نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
15 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

خدا خیرتون بدهد

پس ما بزرگسالان چی؟!

من مهلا صادقیان هستم کلاس حفظ قران شرکت کنم

جزء سی حفظ هستم مهلا صادقیان هستم

من کلاس حفظ قران شرکت کنم جزء سی حفظ هستم مهلا صادقیان هستم استان تهران

ببخشید کلاس حفظ قران کی شروع می‌شود مهلا صادقیان هستم

عالی ….اجرتون باآقا امام زمان ان شالا

اگه کسی امکان پرداخت شهریه نداشته باشه به چه که صورته؟

سلام و خدا قوت
ببخشید یه سوال داشتم میخواستم ببینم هزینه اولیه چقدره برای ثبت نام دوره .کلا رایگان هست یا نه؟!

خیر دوره رایگان نیست. حق ثبت نام هم اخذ میشه. به تاریخ خبر نگاه کنید مال سال گذشته است.

سلام هزینه دوره امسال چقدره حدوداً؟

هنوز مشخص نیست