معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این اداره‌کل و حمایت‌های مالی از مؤسسات قرآنی بر ضرورت تمرکز اعتبارات قرآنی جهت کمک به مؤسسات قرآنی تأکید کرد.

 

احمدرضا نداف، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه کرامت و فرا رسیدن روز احمدبن موسی شاهچراغ(ع) گفت:‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طی ۸ سال گذشته که فعالیت قرآنی خود را گسترده‌تر کرده و با ثبت ۸۰ موسسه قرآنی در سطح استان فارس فعالیت کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: در چند سال گذشته تمام مؤسسات قرآنی این استان که در اداره‌کل ارشاد فارس تشکیل پرونده داده‌اند، مورد حمایت مالی و آموزشی این اداره‌کل قرار گرفته‌اند.

نداف بر ضرورت تمرکز اعتبارات قرآنی جهت کمک به مؤسسه‌های قرآنی تأکید و ابراز امیدواری کرد: بتوان با ادامه این مساعدت‌ها، حمایت‌های ویژه‌تری از مؤسسات قرآنی انجام دهیم و شاهد رشد و تعالی فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.

این مقام فرهنگی با اشاره وجود دو مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و مکتب‌القرآن ثارالله در این استان افزود:‌ مؤسسه بیت‌الاحزان با ۱۳۰ شعبه و مکتب‌القرآن ثارالله لامرد با ۳۳۰ شعبه در استان فارس در حال فعالیت هستند.

نداف اظهار کرد: به استناد آمار و ارقام این تعداد مؤسسه و شعبه در هیچ استان کشوری وجود ندارد بنابراین اینکه ادعا کنیم که فارس به عنوان قطب قرآنی کشور قرار گیرد، حرف گزافی نیست.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد:‌ علاوه بر این مؤسسه‌های قرآنی،‌ فعالیت‌های قرآنی متنوعی از سوی آموزش و پرورش، اوقاف، دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی، نیروهای مسلح و… نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به وجود شهرستان قرآنی استهبان در فارس گفت: این شهرستان قرآنی به عنوان یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قوی در جهت قطب قرآنی شدن فارس مطرح است که مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در آن تأسیس شد.

وی در پایان به برگزاری بزرگ‌ترین جشنواره حافظان کل قرآن کشور در استهبان اشاره کرد و افزود: در این جشنواره حافظان و فعالان قرآنی از شعبه‌های مختلف این مؤسسه از نقاط مختلف کشور حضور دارند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات