حجت الاسلام حاج ابوالقاسم: حاملان قرآن مبلغ و مروج كتاب خدا و سبك زندگی قرآنی هستند/ صاحبان فیش‌های نجومی بدانند كه با این پول‌های حرامی كه خرج خود و خانواده‌شان می‌كنند، می‌توانستند حافظان قرآن كریم زیادی را تربیت كنند/ وقتی كه این محفل به این بزرگی برگزار شده است، اگر مسئولان فرهنگی در آن حضور نیابند، آیا توهین به حافظان قرآن نیست؟

 

حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در پانزدهمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان، با تصریح اینکه حاملان قرآن مبلغ و مروج کتاب خدا و سبک زندگی قرآنی هستند، گفت: این افراد همواره در تعامل‌های مختلف پرچمدار خداوند هستند و همه را به یاد خدا می‌اندازند.


بهترین کار فرهنگی، فعالیت قرآنی در تمام عرصه‌هاست
این حافظ کل قرآن کریم، بهترین و بزرگ‌ترین کار فرهنگی را فعالیت در عرصه قرآن در تمام ابعاد تلاوت، حفظ، تفسیر، تدبر و غیره دانست و افزود: اولین و بزرگ‌ترین پرچمدار فعالیت فرهنگی در عالم اسلام رسول گرامی حضرت محمد(ص) است و آن حضرت رسالت خود را در فعالیت‌های فرهنگی در دو چیز خلاصه می‌کند که اولین آن آموزش و تعلیم و تعلم قرآن کریم است.
وی در ادامه از بی توجهی برخی از مسئولان نسبت به این مسئله انتقاد کرد و گفت: بسیاری از مسئولان کشور ما اهمیت این مطلب را نمی‌فهمند و درک نمی‌کنند و باید تأسف خورد که در یک مملکت اسلامی و قرآنی، بسیاری از مسئولان توجهی به اهمیت قرآن و فعالیت قرآنی ندارند.

انتقاد از عدم حضور مسئولان استان فارس در بزرگترین گردهمایی حافظان کل قرآن کشور
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم ادامه داد: محفلی به این عظمت و شکوه با حضور حافظان کل قرآن در شهرستان استهبان برگزار شده است که هر کدام از آن‌ها یک سرمایه برای کشور هستند و میهمانانی نیز از سراسر کشور در این محفل جمع شده‌اند اما آیا هیچ کدام از مسئولان استان فارس نباید در این محفل حضور داشته باشند؟ من مطمئن هستم که از این مسئولان دعوت به عمل آمده است اما کسی از آنان به این محفل نیامده است و این مسئله جای گله دارد که مسئولان ما نسبت به مسائل فرهنگی چه دغدغه‌ای دارند؟
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقتی تمام دغدغه برخی از مسئولان فرهنگی این است که چرا در کنار حرم امام رضا(ع) کنسرت برگزار نمی‌شود و یا اینکه برخی از مسئولان فرهنگی کشور ما در مراسم رقص صوفیه شرکت می‌کنند اما در مراسم‌های قرآنی که در بیت رهبری برگزار می‌شود، حضور پیدا نمی‌کنند، آیا جای گله ندارد؟ البته از چنین افرادی هم نباید توقع داشت زیرا اینان اهمیت قرآن را درک نمی‌کنند.

بی‌توجهی به حافظان قرآن، توهین به آنان است
وی با تأکید بر اینکه حاملان قرآن پرچمدار خدا هستند و کسی که حاملان قرآن را تجلیل کند در حقیقت خدا را بزرگ داشته است و اگر کسی به آنان توهین کند، گرفتار لعنت خداوند خواهد شد، گفت: وقتی که این محفل به این بزرگی برگزار شده است، اگر مسئولان فرهنگی در آن حضور نیابند، آیا توهین به حافظان قرآن نیست؟

گاهی حقوق نجومی یک ماهه برخی از مدیران از درآمد سالیانه مؤسسات قرآنی بیشتر است
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به پرداخت حقوق‌های نجومی در کشور گفت:  کسی که با سبک و سیاق حقوق نجومی زندگی کرده مسلم است که زحمت سفر به یک شهرستان محروم را به خود نمی‌دهد ضمن اینکه باید به این مسئله توجه داشت که گاهی حقوق یک ماه مدیران نجومی‌بگیر از درآمد سالیانه یک مؤسسه قرآنی که معمولاً با سختی و مشکلات اداره می‌شود، بیشتر است.
وی تأکید کرد: صاحبان فیش‌های نجومی بدانند که با این پول‌های حرامی که خرج خود و خانواده‌شان می‌کنند، می‌توانستند حافظان قرآن کریم زیادی را تربیت کنند البته باید به این نکته توجه داشت که تربیت حافظان قرآن با لقمه حلال میسر است.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم اظهار کرد: اگر در شهرستان استهبان حافظان قرآن بیشماری تربیت شده‌اند و روز به روز نیز در حال پیشرفت و گسترش هستند، به دلیل لقمه حلال است که موجب این رشد و توسعه شده است یعنی رمز موفقیت مجموعه بیت‌الاحزان این است که با مال حلال ایجاد شده و فعالیت می‌کند.

مسئولان اولویت‌های فرهنگی کشور را در تخصیص بودجه‌ها مدنظر قرار دهند
عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار توجه مسئولان به فعالیت‌های قرآنی شد و اظهار کرد: گاهی حقوق یک سرمربی ورزشی از هزینه‌های چند ساله مؤسسه بیت‌الاحزان بیشتر است و این مسئله جای تأمل دارد که مسئولان باید به فکر فرهنگ کشور باشند و اولویت‌ها را شناسایی کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات