سه حافظ نوجوان بیت الاحزان در شهرستان نی ریز در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، کوثر امین، زینب سادات امیری و معصومه حسینی حافظان ۱۳ ساله قرآن کریم از موسسه بیت الاحزان با شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد ضمن ثبت رکورد کم سن و سال ترین داوطلبان شهرستان نی‌ریز در آزمون کارشناسی ارشد، به رقابت با سایر شرکت کنندگان پرداختند.

فرشته یاراحمدی مدیر مجموعه آموزشی حفظ قرآن حضرت زینب ( س ) نی ریز در این باره گفت: این حافظان نوجوان در حالی در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کردند که می توانند با قبولی در این آزمون بدون طی دوره دبیرستان موفق به دریافت مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث شوند که در نوع خود یک موقعیت طلایی است.

وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی این فرصت برای حافظان کل قرآن فراهم است که بدون داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و بدون نیاز به حضور در دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث شرکت کرده و در صورتی که به حد نصاب لازم برسند مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث را دریافت کنند.

مدیر دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) نی‌ریز این موقعیت را فرصتی مناسب برای جویندگان علم و قرآن آموزان دانست و گفت: علاوه بر برکات معنوی کلام وحی، هر حافظ کل قرآن این فرصت را دارد که پس از حفظ با حضور یک ساله در دانشسرای باقرالعلوم(ع) و تحصیل دروس کارشناسی علوم قرآن و حدیث، مدرک کارشناسی خود را دریافت کند که مورد تایید وزارت علوم است و ارزش استخدامی نیز دارد.

یار احمدی موفقیت نوجوانان این مرکز در کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث را مسبوق به سابقه عنوان و تصریح کرد: به عنوان مثال سال گذشته یکی از قرآن آموزان این مرکز به نام مریم رضایی که دو سال پیش موفق شده بود از این طریق مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث خود را دریافت کند، ضمن ادامه تحصیل در این مرکز و شرکت مجدد در آزمون کارشناسی ارشد، موفق شد رتبه اول کنکور را از آن خود کند و هم اکنون با ۱۵ سال سن در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه شیراز مشغول به تحصیل است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ثبت نام مرکز شبانه روزی حفظ کل قرآن کریم حضرت زینب کبری(س) در حال انجام است و علاقمندان می‌توانند جهت آگاهی از شرایط و ثبت نام در این مرکز به پایگاه اطلاع رسانی beytolahzan.ir مراجعه کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات