به همت مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) اولین مدرسه علمیه قرآن محور کشور با حضور مسئولان مؤسسه بیت الاحزان و دهستان قرآنی خیر در قرآن آباد ایران افتتاح شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، در این مراسم که در روستای قرآنی محمدآباد استهبان استان فارس با حضور اعضای شورا و دهیاران دهستان قرآنی خیر، مسئولان شهرستانی و هیئت امنای مؤسسه بیت الاحزان برگزار شد، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور اظهار داشت: این مدرسه علمیه زیر نظر مدرسه علمیه امام صادق(ع) استهبان با رویکرد قرآنی آغاز به فعالیت کرده است.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی با بیان اینکه ساختمان شماره ۲ مدرسه علمیه امام صادق (ع) استهبان با رویکرد قرآنی در روستای قرآنی محمدآباد با ۲۴ طلبه پایه اول فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: در این مدرسه علمیه طلاب در دو سال طلبگی در کنار دروس خود به حفظ کل قرآن می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه همچنین طلاب این حوزه علمیه در کنار حفظ قرآن همراه با ترجمه، مفاهیم و تفسیرآیات قرآن آشنا می‌شوند خاطرنشان کرد: طلابی که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) روستای قرآنی محمدآباد استهبان مشغول به تحصیل شده از نقاط مختلف استان فارس و استان‌های دیگر از جمله خوزستان، همدان و سایر نقاط کشور هستند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور گفت: امید است راه‌اندازی مدرسه علمیه در یک روستا الگویی موفق در کشور باشد تا روز به روز شاهد تربیت حافظان قرآن باشیم.

مدیرموسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) افزود در این روستا علاوه بر مدرسه علمیه، مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن نیز فعال است که در آن ۴۰ حافظ قرآن از نقاط مختلف کشور در حال حفظ قرآن هستند.

وی در مورد مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: ایده راه‌اندازی مدارس حفظ قرآن از حدود ۱۱ سال قبل در دهستان خیر از توابع استهبان فارس شکل گرفت و حقیر به همراه تعدادی از دوستان زمانی که دیدیم داوطلبانی برای حفظ قرآن وجود دارند اما فضایی برای این کار برای آنها فراهم نشده است به فکر راه‌اندازی این مدارس افتادیم.

شاهسونی تصریح کرد: در آن زمان یک خانه کوچک روستایی در نظر گرفتیم و کار حفظ این عزیزان آغاز شد و در فاز اول مدارس ۱۰ نفر حافظ کل قرآن شدند و خداوند توفیق داد این مدارس سال به سال از نظر کمی و کیفی گسترش پیدا کردند تا جایی که امروز ۴ مدرسه در استهبان یک مدرسه در مشهد، یک مدرسه در فسا، یک مدرسه در شیراز و هم اکنون هم دو مدرسه در شهر تهران راه‌اندازی شده است.

در ادامه یوسفی رئیس شورای بخش دهستان قرآنی خیر ضمن تشکر از تلاشهای صورت گرفته در راه اندازی این حوزه قرآن محور، آمادگی خود را جهت همکاری در برگزاری موفق این دوره اعلام کرد.

یاد آور می‌شود این مدرسه سال گذشته به صورت آزمایشی و در سطح محدود در شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد و برای اولین بار در سال جاری افتتاح گردید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات