مهدی قره شیخ لو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم و دبیر هیأت رسیدگی به امور موسسات قرآنی از مراکز حفظ تخصصی، حوزه علمیه قرآن محور و مرکز مدیریت بیت الاحزان بازدید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، مهدی قره شیخ لو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم و دبیر هیأت رسیدگی به امور موسسات قرآنی از مراکز حفظ تخصصی، حوزه علمیه قرآن محور و مرکز مدیریت بیت الاحزان بازدید کرد.

قره شیخ لو ابتدا از مرکز حفظ تخصصی امام حسن مجتبی (ع) روستای لای خرمی (از توابع استهبان) بازدید کرد و در جریان روند فعالیت این مدرسه قرار گرفت. رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در معیت حجت الاسلام مهرابی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان فارس در محفل انس با قرآن کریم با حضور حافظان قرآن کریم مراکز حفظ امام حسن(ع) لای خرمی، اباعبدالله الحسین(ع) محمدآباد در استهبان، امیرالمومنین (ع) صحرارود فسا و مدرسه علمیه قرآن محور امام صادق(ع) نیز حاضر شد و دقایقی به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به آیه «فاقرءوا ما تیسر من القرآن» اولین مرحله ارتباط آحاد جامعه اسلامی با قرآن را قرائت روزانه قرآن برشمرد. قره شیخ لو دومین مرحله را تلاوت قرآن کریم به معنی قرائت همراه با تدبر و فهم آیات ذکر کرد و سومین مرحله را عمل به آیات قرآن کریم دانست.

دبیر هیأت رسیدگی به امور موسسات قرآنی ریشه بسیاری از مشکلات  کنونی جامعه را دوری از عمل قرآنی دانست و بر لزوم تعامل و رفتار قرآنی حافظان و فعالان قرآنی در سطح جامعه تأکید کرد.

قره شیخ لو همچنین در توصیه ای به حافظان و مدیران مراکز شبانه روزی، توجه بیشتر به صوت و لحن، تجوید و وقف و ابتدا در کنار حفظ قرآن کریم را در این مراکز خواستار شد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم در ادامه در بازدید از حسینیه صاحب الزمان (عج) روستای محمدآباد (قرآن آباد ایران) که در آن هرساله بین ۲۵ تا ۳۵ حافظ کل تربیت می شود آن را الگویی مناسب به منظور رفع مشکلات مکانی موسسات قرآنی عنوان کرد و گفت: در برخی نقاط کشور حسینیه های بسیار بزرگ و باشکوه و امکانات عالی دیده ام که فقط در ایام محرم کاربرد دارد و متاسفانه در سایر روزهای سال خالی و بدون استفاده می باشد.

نشست صمیمانه با مدیران و مسئولان بیت الاحزان در استان فارس و سخنرانی در جمع آنها برنامه دیگر این استاد و قاری بین المللی قرآن کریم بود. در این نشست که با حضور مسئولان و مدیران شعب بیت الاحزان در استان فارس در سالن شهید الهی مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار شد، تعدادی از مسئولان شعب به ارائه گزارش فعالیت و مشکلات شعبه تحت مدیریت خود پرداختند. قره شیخ لو در این نشست با اذعان به وجود کمبودهای بی شمار در امور قرآنی کشور و عدم تخصیص بودجه کافی جهت فعالیت های قرآنی، در محدوده توان اجرایی سازمان دارالقرآن قول مساعدت داد. وی اما با اشاره به میزان کم بودجه های دولتی جهت فعالیت های قرآنی، ترویج فرهنگ وقف های قرآنی و استفاده از ظرفیت های مکانی مدارس، مراکز مذهبی و بقاع متبرکه کشور را از راهکارهای برطرف شدن بخشی از مشکلات مؤسسات قرآنی عنوان کرد.
بازدید از حوزه علمیه قرآن محور امام صادق (ع) در روستای محمد آباد، کارگاه تولید پوشاک آرامش تحت نظر مؤسسه بیت الاحزان و باغ موقوفه فدک، از دیگر برنامه های این سفر نیم روزه بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات