آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در گردهمایی حافظان قرآن و مراسم اختتامیه  مسابقات حفظ 15 جزء قرآن کریم مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن موسسه فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) سخنرانی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه چهارشنبه در گردهمایی حافظان قرآن و مراسم اختتامیه  مسابقات حفظ ۱۵ جز قرآن کریم مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن موسسه فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) که در دانشکده اصول‌دین گردهم آمده بودند، با تسلیت ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: ایشان شخصیتی عظیم‌القدر، شیخ الفقها و مرجعی عظیم الشان بود، شخصیتی علمی و معنوی که  هم در بعد اخلاقی و معنوی و هم دانش اجتماعی سرآمد بود.

وی گفت: مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به‌عنوان دیده‌بانی بیدار نقش‌آفرینی کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه به فعالیت‌های موسسه قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اشاره کرد و با قدردانی از فعالیت‌های این موسسه قرآنی  گفت: برنامه‌های این موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، دینی، قرآنی، اخلاقی و اهل‌بیتی است.

وی همچنین با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران، قرآن آموزان و حافظان قرآن در این موسسه قرآنی و فرهنگی بیان کرد: امیدواریم روزی برسد، فعالیت‌های موسسه قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) علاوه بر جای‌جای ایران اسلامی در خارج کشور نیز توسعه یابد و شاهد نقش‌آفرینی این کار بزرگ و ارزشمند باشیم.

حسینی بوشهری افزود: موسسه قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان با توجه به‌تناسب سرمایه‌گذاری که برای داوطلبان و حاملان قرآن برای حفظ قرآن انجام می‌دهد، باید به موضوع تفسیر قرآن، حفظ روایات و احادیث و همچنین مباحث معاد، نبوت و اخلاقی را موردتوجه قرار دهند.

امام جمعه قم به ویژگی‌های قرآن اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن به‌عنوان مخبر صادق به ما در مورد عالم برزخ و قیامت گزارش می‌دهد و خدای متعال توسط رسول گرامی اسلام جایگاه مؤمنان، کفار و مشرکان را تبیین کرده است.

این استاد حوزه با بیان اینکه قرآن ظرفیت جهان‌شمولی دارد گفت:  قرآن برای تمام مصلحان و حافظان حقوق بشر پیام دارد و یک محدوده جغرافیایی خاص را در برنمی‌گیرد.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه عدالت‌گستری یکی از پیام مهم قرآن است، افزود: برای عدالت در جامعه بشری قرآن به حرکت انسان جهت می‌دهد و انسان را در مسیر تکامل قرار می‌دهد، قرآن بهترین قانون برای اداره اجتماع است و امروز جامعه بشری باید از آن بهره ببرد.

وی  تأکید کرد: قرآن آرام‌بخش دل‌ها است و آرامش در پرتو تعالیم حیات‌بخش قرآن است و خوشا به حال شما حاملان قرآن که انس با قرآن دارید و شب و روز مرتب مشغول تلاوت قرآن هستید و به حافظه می‌سپارید تا از آن بهره ببرید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در سخنان خود حلول ماه مبارک رجب، میلاد امام محمدباقر (ع) و دهه مبارک فجر را تبریک گفت و افزود: امام خمینی (ره) نیز در عصر خود احیاگر قرآن و مکتب نورانی اهل‌بیت(ع) و پیامش نیز  الهام گرفته از قرآن بود.

در این مراسم  مدیر موسسه قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) نیز با قدردانی از حضور آیت‌الله حسینی بوشهری در جمع حافظان قرآن این موسسه و همچنین قدردانی از میزانی واحد استانی قم این موسسه، حجت‌الاسلام سمیعیان مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) و لطفی رئیس دانشکده اصول دین قم در برگزاری مسابقات و گردهمایی حافظان قرآن اظهار داشت: این موسسه بزرگ قرآنی در حال حاضر دارای ۲۰۰ شعبه در سراسر کشور بوده و مشغول  توسعه و ترویج علوم قرآنی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا شاهسونی افزود: از این تعداد  ۱۴ مرکز به‌صورت شبانه‌روزی و به‌صورت تخصصی در استان‌های مختلف کشور مشغول تربیت حافظان قرآن کریم در طول یک سال هستند که یکی از این مراکز در حرم مطهر آستان قدس رضوی فعال است.

شاهسونی گفت: اسفندماه امسال نیز جشن بزرگ تجلیل از حافظان کل قرآن کریم با حضور مسئولان کشوری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدامین ابوالحسنی مدیر استانی موسسه قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در استان قم نیز اظهار داشت: گردهمایی حافظان کل قرآن این موسسه قرآنی با حضور ۱۵۰ نفر از حافظان و حاملان قرآن برگزار شد.

وی افزود: در  مسابقات حفظ ۱۵ جز نیز ۲۰ نفر از قرآن آموزان منتخب موسسه قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) از سراسر کشور باهم به رقابت پرداختند  که در پایان از سه نفر برتر تجلیل و به تمام شرکت‌کنندگان نیز هدایایی اهدا شد.

مدیر استانی موسسه قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در قم تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ قرآن‌پژوه در این استان به‌صورت شبانه‌روزی مشغول حفظ کل قرآن هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات