معرفی چهره های برتر هفته در بیت الاحزان حضرت زهرا (س) می تواند به معرفی بیشتر افرادی منجر شود که با فعالیت های خود نقش مهمی در گسترش آموزه های قرآن داشته و دارند.

معرفی چهره های برتر هفته در بیت الاحزان حضرت زهرا (س) می تواند به معرفی بیشتر افرادی منجر شود که با فعالیت های خود نقش مهمی در گسترش آموزه های قرآن داشته و دارند.

هرچند یوسف انوری پرچمدار بیت الاحزان حضرت زهرا (س)در شمال غرب کشور می باشد اما به دلیل بعد مسافت و دوری از مؤسسه مرکزی از تلاش های شبانه روزی وی کمتر یاده شده است. تربیت حافظ کل قرآن در ۶ ماه در مدرسه حفظ قرآنی که مدیریت آن به عهده آقای انوری است بهانه ای شد تا یادی از با سابقه ترین خادم قرآن در بیت الاحزان کنیم.

یوسف انوری از سال ۱۳۷۸ به عنوان معلم قرآن وارد مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شد. وی تا سال ۱۳۸۰ به مدت سه سال مدیریت این مؤسسه را به عهده داشت. روزگاری که بیت الاحزان در آغاز راه بود و موانع چشمگیر.

در کارنامه افتخارات این حافظ و فعال قرآنی تأسیس بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شعبه قم در سال ۱۳۸۵ و مدیریت آن تا سال ۱۳۹۰، راه اندازی نشریه نورالثقلین، برای اولین بار در شعبه قم و همچنین راه اندازی و مدیریت بیت الاحزان شعبه تبریز در آبان ماه ۹۱ وجود دارد.

وی با دارا بودن ۲۲سال فعالیت قرآنی، در سال جاری موفق به راه اندازی و مدیریت مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم «امام رضا (ع)» در جوار امامزاده چکان شد تا برگ زرین دیگری در کارنامه فعالیت های قرآنی خود به جا گذارد.

در این مدرسه علاوه بر اتمام دوره حفظ کل قرآن کریم در ۶ ماه توسط «علی‌اکبر هادی‌پور»، هم اکنون ۲۱ قرآن آموز به حفظ قرآن همت گماشته و موفق به حفظ ۱۴ جزء از قرآن کریم شده اند و ان شاءالله تا پایان سال تحفیظی۹۳ – ۹۲ موفق به حفظ کل قرآن خواهند شد.

هادی پور در مصاحبه مفصل خود با خبرگزاری فارس جملاتی بر زبان آورده بود که ذکر آن خالی از لطف نیست.

« هنگامی که وارد مؤسسه بیت‌الاحزان شدم، اخلاص را به معنی واقعی کلمه احساس کردم »

«هنگامی که به مدرسه شبانه‌روزی مراغه رفتم به شدت دچار دلتنگی و فشار روحی شده بودم چون چند ماه از خانواده دور بودم، اما مربیان و مسئولان بیت‌الاحزان آنچنان به ما محبت می‌کردند که جای خالی خانواده را حس نمی‌کردیم و با روحیه بالا به حفظ قرآن می‌پرداختیم»

برای مشاهده این گفت وگو اینجا کلیک کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات