معلمان مهاجر قرآنی مؤسسه بیت الاحزان، صبح شنبه نهم فروردین در مؤسسه مرکزی با مدیر مسئول بیت الاحزان دیدار کردند.

 

  معلمان مهاجر قرآنی مؤسسه بیت الاحزان، صبح شنبه نهم فروردین در مؤسسه مرکزی با مدیر مسئول بیت الاحزان دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) ضمن عرض خیر مقدم و تبریک سال نو به حافظان کل قرآن کریم از اهمیت تلاش این مجاهدان فرهنگی در راستای گسترش فرهنگ قرآن سخن گفت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل های قرآنی کشور، روحیه جهادی این معلمان را ستود و روشنگری در زمانه کنونی را مصداق جهاد در راه خدا دانست.

عضو اتحادیه تشکل های قرآنی کشور خطاب به معلمان حاضر در این جمع عنوان کرد: با وجود آن که معلمان و اساتید قرآنی در این مسیر مشقات و سختی های زیادی را شاهد بوده اند اما ثمره این تلاش ها در تربیت صدها حافظ قرآن و بیداری بسیاری از افراد جامعه در زمانه کنونی که شاهد تهاجم فرهنگی دشمنان هویت ایرانی- اسلامی هستیم، تلخی مشکلات هجرت را از دوش معلمان برمی دارد و به شیرینی تبدیل می کند.

در ادامه این جلسه، تعدادی از معلمان مهاجر قرآنی به ذکر موانع و مشکلات پیش روی گسترش آموزه های قرآن در شعب محل خدمت خود پرداختند و پیشنهاداتی جهت بهبود و کیفی سازی فعالیت های قرآنی در آن شعب ارائه نمودند.

گسترش آموزه های قرآن توسط مؤسسه به مرور منجر به پویایی فعالیت های قرآنی و شکل گیری عنوانی به نام «کارآفرینی قرآنی» در بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) شده است که طرح “معلم مهاجر” در زمره کار آفرینی های موفق و مورد استقبال واقع شده است.

طرح معلم مهاجر به صورت شناسایی قرآن آموزان مستعد و برگزاری دوره های تربیت معلم پس از اتمام حفظ کل قرآن کریم برای حافظان از سال ۸۵ تا کنون یکی از مهم ترین راه های ترویج فعالیت های قرآنی مؤسسه بیت الاحزان بوده است.

پس از درک اهمیت نقش معلمان مهاجر قرآنی در گسترش فعالیت ها، توجه مسئولان مؤسسه به این مهم بیشتر شد، به گونه ای که تربیت حافظان و معلمان بومی قرآن کریم، انتقال تجارب و ترویج روحیه جهادی توسط معلمان مهاجر قرآنی حکایت از سازندگی و بی بدیل بودن فعالیت های آنان دارد. به عبارتی می توان گفت کارآفرینی قرآنی موجب نشاط در قرآن آموزان و معلمان قرآنی می شود

لازم به ذکر است در حال حاضر تمرکز فعالیت های این معلمان بر مناطق محروم استان کرمان (اسلام آباد «رودبار جنوب»، قلعه گنج، منوجان، عنبرآباد) و استان سیستان و بلوچستان (زاهدان، زهک، هیرمند، زابل، بزمان، دلگان) و بخشی هایی از استان یزد (بهاباد) می باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات