دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی،تجوید و حفظ قرآن کریم در استهبان و کازرون و شیراز در حال برگزاری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) از برگزاری همزمان ۳ دوره تربیت مربی قرآن کریم در سه نقطه کشور توسط این مؤسسه خبر داد.

وی با بیان این که این دوره ویژه حافظان کل قرآن کریم خواهر مؤسسه بیت الاحزان است گفت: در دوره ده روزه تربیت مربی قرآن کریم حافظان کل بیت الاحزان با نحوه چگونگی تدریس سه درس روخوانی و روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم آشنا می‌شوند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در خصوص شهرهای برگزار کننده دوره گفت: در حال حاضر ۳۰ نفر از حافظان کازرون، قائمیه و نورآباد به میزبانی شهرستان کازرون، و ۳۸ نفر از حافظان شیراز در شهر شیراز مشغول فراگیری روشهای مربی گری قرآن کریم هستند.

شاهسونی ادامه داد: دوره تربیت معلم در این دو شهرستان از ۲۲ مرداد ماه آغاز شده و تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت اما دوره‌ای نیز از روز ۲۵ مرداد در شهرستان استهبان آغاز شده است که این دوره نیز سوم شهریور ماه پایان خواهد یافت.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان گفت: در دوره استهبان ۴۵ حافظ کل قرآن کریم از شهرستان‌های داراب، زرین دشت، ارسنجان، قیر و کارزین، فراشبند، فیروزآباد و لار در استان فارس و همچنین استان‌های خوزستان، یزد، کرمان و هرمزگان حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر کلاس‌های آموزش روش تدریس، کلاس‌های روش جذاب سازی کلاس‌ها، روش‌های جذب قرآن اموزان، روانشناسی، اخلاق و برنامه مرور محفوظات نیز جهت شرکت کنندگان دوره برگزار خواهد شد و در پایان دوره به نفراتی که نمره قبولی را کسب کنند گواهی قبولی در دوره تربیت مربی قرآن کریم اعطا خواهد شد.

حجت الاسلام شاهسونی با بیان این که تا پایان سال دو دوره تربیت مربی عمومی قرآن دیگر را نیز برگزار خواهیم کرد گفت: هم اکنون ۵۰ حافظ دیگر داوطلب شرکت در دوره شده‌اند که ان شاء الله جهت ۳۰ داوطلب جنوب کرمان در شهر نودژ و جهت ۲۰ داوطلب استان‌های قم، تهران و آذربایجان غربی در شهر مقدس قم این دوره‌ها را برگزار خواهیم کرد؛ ضمن این که دوره تربیت معلم مهد و پیش دبستانی نیز به زودی برگزار خواهد شد که جزئیات آن را در آینده اطلاع رسانی می‌‎کنیم.

 وی تصریح کرد: مؤسسه بیت الاحزان در به کارگیری نیروهای آموزشی دقت نظر بسیاری دارد و روند آموزشی مؤسسه همواره به گونه‌ای بوده است که تنها حافظانی که گواهی دوره ‌های تربیت مربی مؤسسه را داشته باشند می‌توانند در شعب مؤسسه به تدریس قرآن کریم بپردازند.

اشتراک در
اطلاع از
2 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

سلام ببخشیدایاحافظین قرآن دراموزش وپرورش استخدام نمیشوند؟ممنون میشم اگه جواب بدین