خدیجه شاهسونی معاون آموزش مؤسسه بیت الاحزان از آغاز دوره اصلی مراکز تخصصی روزانه حفظ کل قرآن کریم بیت الاحزان در سال 96 خبرداد./ 400 قرآن آموز به دوره اصلی راه یافتند

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، خدیجه شاهسونی معاون آموزش مؤسسه بیت الاحزان از آغاز دوره اصلی مراکز تخصصی روزانه حفظ کل قرآن کریم بیت الاحزان در سال ۹۶ خبرداد.

وی در خصوص روند شکل گیری این مراکز اظهار داشت: مراکز تخصصی روزانه حفظ کل قرآن کریم پس از امکان سنجی از نظر مکان و تأمین استاد در اردیبهشت ماه سال جاری، در ۳۰ شعبه مؤسسه اقدام به ثبت نام از قرآن آموزان نمودند که پس از انجام مصاحبه تخصصی ۴۰۰ نفر وارد دوره آزمایشی شدند.

شاهسونی خاطر نشان کرد: قرآن آموزان در دوره آزمایشی که از بیستم تیر تا ۳۱ مردادماه برگزار گردید موفق به حفظ جزء ۲۱ قرآن کریم شدند که پس از اتمام دوره، آزمون کتبی و شفاهی در تاریخ ۲۰ شهریور از حفاظ به عمل آمد.

معاون آموزش بیت الاحزان با بیان این که قرآن آموزان تاکنون موفق به حفظ ۲ جزء قرآن کریم گردیده اند افزود: کلاس های ترجمه و مفاهیم، تجوید و استماع نوار از دیگر برنامه های آموزشی این مراکز است.

وی استان های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، تهران، یزد، قم و کرمان را استان های برگزار کننده این طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: مدت برگزاری این دوره ۲ سال می باشد و قرآن آموزان روزانه از شنبه تا پنجشنبه در کلاس های حاضر می شوند و در پایان هر سال قرآن آموزان موفق به حفظ ۱۵ جزء قرآن کریم خواهند شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات