مدیر مؤسسه بیت الاحزان در چهاردهمین جشنواره تجلیل از حافظان با اشاره به حضور یک حافظ معلول در جشن، حفظ قرآن توسط چنین افرادی را از مصادیق حجت خدا دانست.

به گزارش پایگاه خبری مؤسسه بیت الاحزان، مدیر مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، حجت الاسلام شاهسونی در چهاردهمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم این مؤسسه به ارائه سخنانی در راستای فرمایش رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ پرداخت.

حجت الاسلام شاهسونی با بیان این مطلب که ما در قبال مطالبه رهبری شرمنده هستیم اظهار امیدواری کرد با گسترش شعب مؤسسه و خصوصا مدارس شبانه روزی در سراسر کشور به بخشی از خواسته رهبری تا چند سال آینده جامه عمل بپوشانیم.

وی بر لزوم تشکیل بسیج همگانی حافظان قرآن تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی پایدار بماند باید در درون آن یک انقلاب و بسیج قرآنی شکل گیرد و این انقلاب را حافظان و قاریان باید ایجاد کنند.

عضو هیئت مدیره اتحایه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با تأکید بر اینکه همه ما نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی وظیفه داریم و مسئول هستیم، به بیان برخی از فعالیت‌های این مؤسسه پرداخت و گفت: بحمد الهی امسال موفق به راه اندازی ۳ مدرسه شبانه‌روزی جدید در شهرستان‌های مشهد، شیراز و استهبان شدیم که با احتساب این مدارس، تعداد مدارس شبانه‌روزی بیت‌الاحزان به ۹ مدرسه رسید.

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم عنوان کرد: علاوه بر این‌ها دو حوزه علمیه برای حافظان قرآن نیز راه‌اندازی کردیم که یکی برای حافظان کل قرآن کریم است و دیگری برای کسانی است که می‌خواهند در کنار طلبگی حافظ کل قرآن نیز شوند.

وی با بیان اینکه در این ۱۱ مرکز قرآنی مؤسسه بیت‌الاحزان قریب ۲۵۰ نفر حضور دارند که به امر حفظ قرآن کریم مشغولند، گفت:‌ یکی از اقدامات این مؤسسه راه‌اندازی طرح رحله در تابستان سال جاری بود که توسط اساتید مدارس شبانه‌روزی اجرا شد.

شاهسونی، طرح رحله را یکی از بهترین و ناب‌ترین اقدامات حفظ قرآن در کشور دانست و گفت: بیش از ۱۵۰۰ نفر حافظ قرآن کریم در ۳۲ مرکز استان‌های مختلف کشور تربیت شدند.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور اجرا شد، گفت: سال آینده باید ظرفیت این طرح و همچنین ظرفیت مدارس شبانه‌روزی را به چندین برابر برسانیم.

مدیر بزرگ ترین مؤسسه قرآنی کشور با اشاره به حضور علی اصغر کاویانی، روشندل معلول جسمی ـ حرکتی که موفق به حفظ کل قرآن شده است اذعان داشت حفظ قرآن با توجه به این شرایط سخت جسمی از حجت های خداوند بر بنده و دیگر عزیزان است.

همچنین در بخش دیگری از مراسم این حافظ نابینا و معلول جسمی حرکتی که با وجود فقر خانواده و بدون سواد خواندن و نوشتن موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است به اجرای برنامه حفظ پرداخت.

کاویانی عنوان کرد: من به دلیل نداشتن سواد و هم چنین نابیناییی از طریق شنیدن صوت های قرانی موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم و آرزویم این است که همیشه حافظان قرآن موفق شوند و کسانی که حافظ نیستند نیز امیدوارم که حافظ کل شوند چرا که مقام معظم رهبری (مد ظله) فرمودند: باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کل کشور داشته باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات