استاندار فارس تأکید کرد که قطعاً به همکاران خود توصیه می‌کند تا در امر ترویج شعائر اسلامی و توجه به مفاهیم قرآن و انس با آن و قرائت قرآن و حافظ بودن اهتمام لازم را داشته باشند

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نقل از ایکنا، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، ۷ شهریورماه در جشنواره ملی «جبرئیل امین» که صبح امروز در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: اولیای دین و ائمه معصومین به کرات در ارتباط با انس با قرآن و تلاوت قرآن مطالب ارزشمندی را اشاره داشتند و حتما این همه تأکید بر حفظ و مجالست با قرآن و انس با آن دارای اهدافی است که اگر خوب فکر کنیم شاید این گونه بتوانیم بیان کنیم که هدف از خواندن و قرائت قرآن، هدایت شدن و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.
وی با بیان اینکه حافظ قرآن تدبر و تفکر در قرآن را بهتر می‌تواند انجام دهد چرا که آیات قرآن ملکه ذهن وی شده است و با او همیشه همراه است، گفت: حافظ قرآن، انس با قرآن و کلام خالق هستی را همیشه همراه خود دارد و حفظ قرآن وسیله‌ای برای انس با هر چه بیشتر با قرآن و عمل کردن به دستورات آن است.
رحیمی با تصریح اینکه همه تلاش‌ها برای حفظ و قرائت قرآن برای عمل کردن به تعالیم متعالی و نورانی اسلام است، گفت: حافظ قرآن همیشه در حال تبرک به قرآن به دست آوردن ثواب اخروی است.
استاندار فارس گفت: به عنوان نماینده عالی دولت قطعاً به همکاران خود توصیه می‌کنم که در امر ترویج شعائر اسلامی و توجه به مفاهیم قرآن و انس با آن و قرائت قرآن و حافظ بودن اهتمام لازم را داشته باشند.
وی فعالیت‌های بیت‌الاحزان را ستود و گفت: در بیت‌الاحزان با یک اراده قوی در این مسیر گام برداشته‌اند و امروز شاهد تجلیل از ۲۴۳ حافظ کل قرآن در این مراسم هستیم که با این تعداد تاکنون این مؤسسه ۲۲۰۰ حافظ کل قرآن را تربیت کرده است و این مسئله جای بسی افتخار برای استان فارس و شهرستان قرآنی استهبان است.
رحیمی با بیان اینکه مهیمانانی از ۴ کشور عراق، افغانستان و پاکستان و هند در این جمع ارزشمند حضور دارند، گفت: شهرستان قرآنی استهبان توانسته است میزبان عاشقان کلام وحی باشد و از تمام استان‌ها برای حفظ قرآن به این شهرستان مراجعه می‌کنند.
استاندار فارس در عین حال این نکته را یادآور شد که کسانی که حافظ قرآن هستند قطعاً حافظ ارزش‌های دین و ترویج کننده شعائر اسلامی هستند.
وی باز هم فعالیت‌های بیت‌الاحزان را یادآور شد و گفت: این مؤسسه توانسته با داشته‌ها و اراده راسخ یک کار فرهنگی بزرگ ارزشمند را انجام دهد و قطعاً همه متولیان فرهنگی استان و دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و راه و شهرسازی به نیازهای آنان توجه ویژه خواهند کرد.
رحیمی با بیان اینکه از راه و شهرسازی استان خواسته است تا قطعه زمینی را برای احداث مرکز آموزش قرآن در شیراز در اختیار بیت‌الاحزان قرار دهد، گفت: یک خیر نیز حاضر شده است که ساختمان این مرکز را احداث کند و امیدواریم تا سال آینده بتوانیم عملیات اجرایی چنین مرکزی را در شیراز داشته باشیم.
استاندار فارس در پایان از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تا از اعتباراتی که در اختیار دارند، به مجموعه فرهنگی بیت‌الاحزان کمک کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات