2194 نفر در طرح ایلاف 2 شرکت کردند. معاون آموزش خواهران بیت الاحزان ضمن تشریح روند برگزاری طرح ایلاف 2، از برگزاری سومین دوره این طرح خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، خدیجه شاهسونی معاون آموزش خواهران مؤسسه بیت الاحزان اسامی برندگان قرعه کشی دومین دوره طرح قرآنی ایلاف را اعلام کرد.

وی با بیان این که در دوره دوم طرح قرآنی ایلاف شاهد حضور ۲۱۹۴ قرآن آموز مؤسسه بیت الاحزان از ۱۰۹ شعبه در سطح کشور بودیم گفت: قرآن آموزان مزبور از ۱۱ استان کشور در این طرح شرکت کردند که استان فارس با ۱۸۱۶ شرکت کننده بیشترین استقبال را از این طرح قرآنی داشت و اگر بخواهیم میزان استقبال بین شعب را مقایسه کنیم، شعب کازرون، جهرم و بنارویه به ترتیب با ۱۱۰، ۹۱ و ۸۲ داوطلب، بیشترین میزان مشارکت در طرح را به نام خود ثبت کردند.

این حافظ قرآن کریم در توضیح رشته‌های شرکت در طرح گفت: با توجه به استقبال خوب انجام شده از دوره اول طرح، در دوره دوم رشته‌های شرکت را به ۴ رشته افزایش دادیم که علاوه بر رشته‌های حفظ یک جزء شامل جزء یک و جزء ۳۰ قرآن کریم، رشته حفظ سه جزء نیز به طرح اضافه شد که قرآن آموزان در دو رشته حفظ اجزاء ۱ تا ۳ و همچنین رشته اجزاء ۳۰، ۱ و ۲ نیز در طرح شرکت کردند.

شاهسونی با ارائه آماری تفکیکی از تعداد شرکت کنندگان بر حسب رشته‌های مختلف گفت: در رشته حفظ جزء ۳۰ شاهد بیشترین استقبال با ۸۰۴ شرکت کننده بودیم، در رشته حفظ جزء یک تعداد ۶۱۹ شرکت کننده حضور داشتند، حفظ اجزاء ۱ تا ۳ با استقبال ۵۴۰ نفری مواجه شد و در رشته حفظ اجزاء ۳۰، ۱ و ۲ شاهد حضور ۲۳۱ داوطلب در طرح بودیم.

معاون آموزش بیت الاحزان تعداد قبول شدگان در آزمون نهایی این طرح را ۹۹۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این بین شعبه‌های کازرون با ۷۰، شعبه یک فسا با ۵۱ و شعب بلیان، استهبان و شهید ابراهیم هادی داراب با ۴۵ قبولی، بیشترین تعداد قبول شدگان در بخش شعب را از آن خود کردند.

وی در خصوص قرعه کشی طرح گفت: مراسم قرعه کشی این طرح قرآنی در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) انجام گردید و از مجموع ۹۹۶ قبولی طرح ۷۶ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه برگزیده شدند که همکاران من هم اکنون در حال جمع آوری شماره بانکی قرآن آموزان جهت واریز هدایای نقدی هستند.

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به افزایش جوایز نسبت به دور اول طرح گفت: در طرح ایلاف ۲، سه نفر قبول شده در رشته حفظ ۳ جزء هدیه یک میلیون تومانی برنده شدند، ۶ قبول شده حفظ سه جزء هدیه ۵۰۰ هزار تومانی دریافت کردند و به ۱۰ نفر از قبول شدگان رشته سه جزء نیز هدیه ۲۰۰ هزار تومانی تعلق گرفت. در رشته حفظ یک جزء نیز ۶ جایزه ۵۰۰ هزار تومانی، ۱۰ جایزه ۲۰۰ هزار تومانی و ۴۱ هدیه ۱۰۰ هزار تومانی از بین قبول شدگان قرعه کشی شد و اسامی آنها مشخص گردید.

شاهسونی همچنین از آغاز نام نویسی سومین دوره این طرح قرآنی در روزهای آتی خبر داد و گفت: با توجه به مصوبه شورای آموزش بیت الاحزان، نام نویسی طرح قرآنی ایلاف ۴ از ابتدای خرداد ماه در سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات بیت الاحزان به نشانی mahfouz.ir توسط مدیران شعب و مراکز روزانه حفظ دوساله مؤسسه آغاز خواهد شد و تا روز ۲۰ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

معاون آموزش بیت الاحزان از افزوده شدن دو رشته جدید به طرح ایلاف ۳ خبر داد و افزود: در سومین دوره طرح قرآنی ایلاف علاوه بر ۴ رشته حفظ جزء یک، حفظ جزء ۳۰، حفظ اجزاء ۱ تا ۳ و حفظ اجزاء ۳۰ و ۱ و ۲، دو رشته جدید شامل حفظ ۶ جزء اول قرآن کریم و همچنین رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به طرح افزوده شده است و در مجموع قرآن آموزان می‌توانند در ۶ رشته نام نویسی کنند.

وی با اشاره به افزایش هدایای دور سوم طرح نسبت به ایلاف ۲ گفت: با توجه به استقبال قابل توجه از طرح و  افزوده شدن دو رشته جدید، در صدد هستیم که جوایز طرح را نیز افزایش دهیم لذا با توجه به مردمی بودن مؤسسه بیت الاحزان و عدم وابستگی مالی به نهادهای دولتی، از افراد خیر اندیش و مردم مؤمن و قرآنی ایران اسلامی تقاضا داریم با کمک‌های مالی خود به این مؤسسه مردم نهاد، در ثواب تربیت حافظان قرآن کریم سهیم باشند.

یاد آور می‌شود اولین دوره طرح قرآنی ایلاف تابستان سال گذشته با هدف برگزاری دوره کوتاه مدت حفظ قرآن در فضای مجازی برگزار شد که با استقبال صورت گرفته ثبت نام دومین دوره طرح با تعداد بیشتر قرآن آموزان در آذرماه بین شعب مؤسسه برگزار گردید و آزمون طرح قرآنی ایلاف ۲ نیز اسفندماه سال گذشته به طور مشترک در شعب سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

اسامی برگزیدگان قرعه کشی طرح قرآنی ایلاف ۲ را از این لینک دریافت نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات