هفدهمین دوره آمادگی کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث ویژه حافظان کل قرآن کریم ویژه برادران و خواهران

مقدمه :
مجلس شورای اسلامی درسال ۱۳۷۵ طرحی را تصویب نمود که بر اساس آن به منظور تجلیل ازمقام حافظان کل قرآن کریم مدرک کارشناسی علوم قرآن وحدیث (لیسانس) به ایشان اعطا می گردد. این طرح در تاریخ ۱۵/۱۱/۷۶ از سوی هیئت وزیران نیز تصویب شد که بر اساس آن به هر کس که حافظ کل قرآن کریم باشد، چه مدرک دیپلم را اخذ نموده باشد یا خیر،به شرط مجاز شدن درآزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن وحدیث ونیز آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم ،مدرک کارشناسی علوم قرآن وحدیث از سوی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری به ایشان اعطا می شود.
لذا موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)برآن است تا با الهام از تجربیات گذشته در این راستا ،گامی مهم برداشته و با تهیه زیرساخت های لازم موجبات آمادگی حداکثری حافظان قرآن را جهت قبولی در کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث وآزمون شفاهی حفظ و ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی فراهم نماید . لازم به ذکر است که موسسه ی قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)، دوره ی آمادگی کنکور کارشناسی ارشد رشته ی علوم قرآن وحدیث را به مدت ۱۶ سال است که برگزار می نماید.
از نقاط قوت این طرح حضور ناظر آموزشی در مجموعه و رصد نمودن برنامه های آموزشی توسط ایشان است که نتیجه ی آن آمادگی حداکثری شرکت کنندگان در کنکور می باشد. از جمله مزیت های دیگر این دوره، پیگیری مستمرناظر آموزشی در زمینه ی بهتر اجرایی شدن برنامه های آموزشی اعم از مرور دروس ، نحوه صحیح مطالعه ، برگزاری آزمون های هفتگی ، آشنایی با نحوه ی تست زنی و برگزاری کنکور آزمایشی می باشد . برنامه های فرهنگی ، اردوهای زیارتی ، سیاحتی و تفریحی و برنامه های ورزشی نیز از جمله برنامه های این دوره یک ساله است .

استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه ، تدریس مواد آموزشی شامل آموزش منابع خلاصه شده دوره کارشناسی علوم قرآن و حدیث، بررسی منابع حاوی تست های پرتکرار ، برگزاری کلاسهای فنون تست زنی ، آزمون های هفتگی و ماهانه ، برگزاری کنکور آزمایشی ، حضور تمام وقت ناظر آموزشی ، حضور اساتید توانمند حفظ جهت برنامه دهی و نظارت برنحوه مرور و تثبیت محفوظات حافظان و . . . موجبات آمادگی بیش از پیش شرکت کنندگان و قبولی ایشان را در کنکور کارشناسی ارشد و آزمون شفاهی حفظ فراهم می نماید.
داوطلبان اردیبهشت ماه هر سال پس از شرکت در آزمون کتبی ترجمه و مفاهیم (تحت نظارت دارالقرآن سازمان تبلیغات ) و استفاده از مرخصی چند روزه، بیش از ۳ ماه صرفاً به مرور و تثبیت محفوظات و تقویت مهارت های تجویدی زیر نظر اساتید مجرب می پردازند و اواخر تیر ماه در آزمون شفاهی حفظ کل قرآن کریم (تحت نظارت دارالقرآن سازمان تبلیغات ) شرکت نموده و در صورت قبولی در آزمون شفاهی ، موفق به کسب مدرک معادل کارشناسی علوم قرآن و حدیث از سازمان دارالقرآن الکریم (مدرک درجه ۳ حفظ) می گردند .

دوره دانشسرا سال جاری به صورت دو نیم سال برگزار خواهد شد و داوطلبان پس از اخذ مدرک معادل کارشناسی از سازمان دارالقرآن، از مهر ماه سال ۱۴۰۱ در دوره علمی دانشسرا شرکت خواهد نمود و با برنامه ریزی دقیق درسی جهت شرکت در کنکور ارشد آماده خواهند شد .

از آنجا که ثبت نام و شرکت حافظان کل قرآن کریم در کنکور کارشناسی ارشد ، نیازمند هیچ گونه مدرک تحصیلی خاصی نمی باشد ، اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث از این طریق می تواند چندین سال زودتر از روال عادی در سیستم آموزشی کشور اتفاق بیافتد . به عنوان مثال دانش آموزی که پس از گذراندن کلاس نهم ( دوره متوسطه اول ) از مرخصی تحصیلی استفاده نموده و موفق به حفظ کل قرآن کریم گردیده و پس از آن در این دوره یک ساله شرکت نموده و در کنکور کارشناسی ارشد نیز قبول شده است ، مدرک کارشناسی ( لیسانس ) را ۵ سال زودتر از هم کلاسی های خود و با صرف هزینه بسیار کمتر دریافت نموده است .
بدیهی است که تحصیل حافظان کل قرآن کریم در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری با حمایت مالی خاص سازمان اوقاف و امور خیریه همراه می باشد.

مکان برگزای دوره ی آمادگی کنکور کارشناسی ارشد حافظان قرآن کریم که با مدیریت مرکز مدیریت بیت الاحزان است در شهرستان نی‌ریز استان فارس برگزار می‌شود.

اساتید دوره:
اساتیدی که در سالهای گذشته با مجموعه همکاری کردند عبارتند از: مدیر مسئول موسسه حجه الاسلام شاهسونی ، جناب آقای دکتر شاهمرادی ، جناب آقای دکتر مروج ، جناب آقای دکتر خوشرنگ ، جناب آقای دکتر ایماندار ، سرکار خانم حسین زاده (استاد مرور محفوظات)، سرکار خانم دانشور (کارشناس حفظ وبرنامه دهی وممتحن محفوظات)، حجت الاسلام یوسف یار احمدی، جناب آقای صالح محبی، سرکار خانم یار احمدی، سرکار خانم حیدر قلی زاده، سرکار خانم محمدی .

مبلغ شهریه دوره و نحوه ی اخذ آن :

شهریه ی واقعی تحصیل هر یک از دانشجویان مبلغ پانصد میلیون ریال (شامل هزینه سه وعده غذا، استاد، خوابگاه، هزینه های جاری و…) در مدت یک سال می باشد که مؤسسه تنها یک چهارم این مبلغ را به عنوان شهریه دریافت می نماید، یعنی شهریه داوطلبان ماهانه مبلغ  هشتصد هزار تومان خواهد بود.

مدارک ثبت نام :

کپی تمام صفحات شناسنامه / کپی کارت ملی / دوقطعه عکس سه در چهار / کپی آخرین مدرک تحصیلی
کپی مدرک حفظ کل / تکمیل فرم تعهد نامه درزمان مصاحبه / تاییدیه اخلاقی از مرکزی که حافظان در آن موفق به حفظ کل شده اند .

برنامه زمان بندی دانشسرای علوم قرآن و حدیث حضرت باقر العلوم (ع)

مهلت ثبت نام

۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰

زمان شروع دوره آزمایشی

نیمه دوم آبان ماه

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید :
برادران: ۰۹۱۷۸۹۵۳۱۹۷-۰۹۱۷۶۱۱۵۶۸۲
سرکار خانم محمدی : ۰۹۹۱۶۰۷۴۸۹۵

برنامه روزانه مرکز:

بیداری :

اذان صبح

نماز جماعت صبح:

۱۵ دقیقه پس از اذان

مطالعه / مرور محفوظات :

از پایان نمازجماعت صبح تا ساعت ۷

نرمش صبحگاهی :

ساعت ۷  الی  ۷:۱۵

صبحانه :

ساعت ۷:۱۵  الی ۷:۴۵

آمادگی جهت حضور در کلاسهای آموزشی :

ساعت ۷:۴۵  الی  ۸

کلاسهای آموزشی :

ساعت ۸  الی  ۱۲:۳۰

نماز ، ناهار و استراحت :

ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۵:۰۰

کلاس تجوید ، تثبیت و مرور محفوظات :

ساعت ۱۵:۰۰  الی  ۱۸:۰۰

استراحت ، نظافت ، نماز و شام :

ساعت ۱۸:۰۰  الی  ۲۰:۳۰

مطالعه / مرور محفوظات :

ساعت ۲۰:۳۰  الی  ۲۱:۴۵

آمادگی جهت خاموشی :

ساعت  ۲۱:۴۵  الی  ۲۲

خاموشی  :

ساعت ۲۲:۰۰

جهت دریافت آیین نامه دانشسرای علوم قرآن و حدیث حضرت باقر العلوم(ع) اینجا کلیک کنید.

گزارش مصور فعالیت های دانشسرای علوم قرآن و حدیث حضرت باقر العلوم(ع)

اشتراک در
اطلاع از
2 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

سلام خدمت عزیزان گرامی بنده در طرح یکسال شرکت کردم و بیست و دوجز از قرآن کریم را حفظ کردم و به دلیل شیوع بیماری کرونا آن موسسه‌ی حفظ تعطیل شدو بعد از سه سال دوباره‌ در دوره‌ی آزمایشی شرکت کردم و میخواهم به امید خدا حافظ قرآن کریم شوم و در ادامه این راه را انتخاب کنم و معارف بخوانم‌من بعد از طرح یکساله چگونه میتوانم ثبت نام کنم و آزمون لیسانس تبلیغات بدهم؟و چه کتاب هایی باید بخوانم؟