حجت الاسلام شاهسونی از دو اصلاحیه مهم در آیین نامه آزمون تخصصی حافظان قرآن خبر داد:
نشست شورای ارزیابی حافظان قرآن کریم روز گذشته 19 بهمن ماه به منظور بررسی و اصلاح بندهایی از آیین نامه آزمون‌های تخصصی حفظ قرآن کریم در محل سازمان دارالقرآن تشکیل شد و بندهایی از آیین نامه جهت تسهیل در آزمون‌های حفظ تخصصی اصلاح گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، حجت الاسلام شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) از تصویب دو تغییر مهم در آزمون‌های تخصصی حفظ قرآن کریم در جلسه روز گذشته شورای ارزیابی حافظان قرآن خبر داد.

بر اساس این گزارش نشست شورای ارزیابی حافظان قرآن کریم روز گذشته ۱۹ بهمن ماه به منظور بررسی و اصلاح بندهایی از آیین نامه آزمون‌های تخصصی حفظ قرآن کریم در محل سازمان دارالقرآن تشکیل شد و بندهایی از آیین نامه جهت تسهیل در آزمون‌های حفظ تخصصی اصلاح گردید.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی یکی از این تغییرات را مربوط به امتیازات آزمون کتبی عنوان کرد و افزود:  از سال آینده در آزمون‌های کتبی چنانچه شرکت کننده پاسخ اشتباه را علامت بزند نمره منفی لحاظ نمی‌شود.

وی در خصوص تغییر مهم دیگر گفت: در سال ۱۴۰۱ آزمون کتبی دو بار در طول سال برگزار می‌شود که کمک شایانی به حافظان قرآن کریم است چرا که در سال‌های قبل چنانچه حافظ در آزمون قبول نمی‌شد باید یک سال جهت آزمون بعدی منتظر می‌ماند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این که شورای ارزیابی حافظان قرآن اصلاحات مهم دیگری را در دستور کار خود دارد تأکید کرد: ان‌شاء الله در نشست‌های آینده شورای ارزیابی خبرهای خوشی برای حافظان قرآن خواهیم داشت.

یاد آور می‌شود شورای ارزیابی حافظان قرآن کریم بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی متشکل از هفت نفر از کارشناسان و متخصصان قرآنی تشکیل شده است و به منظور تصویب ضوابط علمی و دستورالعمل‌های اجرایی و نظارت بر برگزاری آزمون‌های تخصصی حفظ قرآن کریم فعالیت می‌کند. حجت الاسلام علیرضا شاهسونی چندی پیش به مدت سه سال به عضویت این شورا درآمد.

اشتراک در
اطلاع از
3 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

سلام. امسال از این خبرهای خوش هیچ خبری نبود و آزمون ارزیابی و اعطای مدرک با همان روال و آیین نامه های سال قبل اجرا شد.

باسلام .خسته نباشید بنده توآزمون تخصصی حفظ امسال شرکت کردم حد نصاب من شده ۶۸.۵۵ . ۲درصداونم به خاطرنمره منفی از آزمون شفاهی جا موندم این انصافه. تسلطم هم به حفظ خوبه نا امیدمان کردین

حداکثرنمره قبولی چقدرباید باشه؟ کاش در کارنامه ها حدنصاب را مینوشتن بعدمیگفتن نمره شما از چند چقدرشده؟